مدیر کمیته امداد شهرستان سلماس خبر داد:

افزایش 22 درصدی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سلماس

ارومیه (پانا) مدیر کمیته امداد شهرستان سلماس گفت: امسال مشارکت‌های مردمی از صندوق‌های صدقات 22 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

کد مطلب: ۸۰۲۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 22 درصدی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سلماس

مهدی خضرلو مدیر کمیته امداد شهرستان سلماس اظهار کرد: اولویت برنامه‌های کمیته امداد توانمند‌سازی خانواده‌ها و خودکفایی است.

وی افزود: در سال جاری 212 طرح اشتغال‌زایی به منظور خودکفایی مددجویان تحت پوشش این نهاد با اعتبار سه میلیارد و 600 میلیون تومان اجرا شده که موجب خروج 209 خانوار از چرخه پوشش کمیته امداد شده است و پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان سال 96 به 230 خانوار افزایش یابد.

مدیر کمیته امداد شهرستان سلماس تصریح کرد: طرح اشتغال‌زایی به منظور نتیجه‌دهی بهتر، با نظارت و مشاوره کارشناسان این نهاد در دوره‌ای مشخص همراه است و مددجویان پیش از دریافت تسهیلات خوداشتغالی، در دوره‌های آموزشی لازم اعم از دامپروری، کشاورزی و خدماتی شرکت کرده که همین امر باعث بازدهی 95 درصدی طرح‌های خودکفایی شده است.

وی گفت: در طرح مسکن مددجویی شهرستان سلماس در سال جاری 50 واحد مسکن مددجویی که از این تعداد 32 واحد مربوط به مسکن روستایی و 18 واحد مسکن شهری را شامل می‌شود، تعدادی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و باقی نیز در مراحل پایانی کار قرار دارند که با رعایت کامل اصول مهندسی و مقاوم در برابر زلزله ساخته می‌شوند.

خضرلو ادامه داد: کمیته امداد شهرستان سلماس در زمینه مسکن مددجویی به غیر از احداث 270 مورد، تعمیرات و ترمیم مساکن خانوارهای تحت پوشش این نهاد را در سال جاری نیز با اعتبار بالغ بر 265 میلیون تومان اجرا کرده است.

وی با اشاره به حمایت‌های مردمی و خیرین بیان کرد: در زمینه طرح‌های حمایتی کمیته امداد 80 نفر دانشجو و 850 دانش آموز از کمک‌های آموزشی و تسهیلاتی این نهاد که شامل هزینه‌های ایاب و ذهاب، خوابگاه دانشجویی، هزینه‌های جاری تحصیلی و پوشاک بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کمیته امداد شهرستان سلماس از دیگر اقدامات کمیته امداد، کمک‌های درمانی و سلامت را برشمرد و گفت: در حال حاضر 23 بیمار زمین گیر، 23 بیمار خاص و 76 بیمار صعب العلاج تحت حمایت‌های درمانی این نهاد هستند و 74 کودک زیر 6 سال نیز از بسته‌های غذایی و پروتئینی جهت مقابله با سوء تغذیه بصورت ماهانه برخوردار هستند.

وی ضمن قدردانی از مردم نوعدوست و خیرین تصریح کرد: خوشبختانه در سال جاری شاهد افزایش 22 درصدی کمکهای مردمی از طریق صندوق‌های صدقات بوده که مبلغی بیش از 500 میلیون تومان در یازده ماهه سال جاری را عاید کمیته امداد شهرستان سلماس جهت یاری به نیازمندان و مددجویان تحت پوشش این نهاد کرده است.

خضرلو با یادآوری جشن نیکوکاری در هفته آینده و دعوت از مردم و اصحاب رسانه جهت شرکت در این امر نیکو و پسندیده گفت: مردم نوعدوست شهرستان سلماس همانند سالهای گذشته در آغاز سال نو نسیم مهربانی را هدیه خانواده‌های نیازمند خواهند کرد و نقش رسانه‌ها و فضای مجازی در گسترش فرهنگ نیکوکاری و احسان بسیار موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار