نماز کامل‌ترین پاسخ برای عالی‌ترین نیاز بشر است

ایلام ( پانا ) - گردهمایی ترویج فرهنگ نماز در آموزشگاه فنی و حرفه‌ای دختران ایلام با حضور مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۲۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
نماز کامل‌ترین پاسخ برای عالی‌ترین نیاز بشر است

مسئول روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور، در این گردهمایی، اظهار کرد: نماز کامل‌ترین پاسخ برای عالی‌ترین نیاز بشر یعنی آرامش است.

وی، بابیان اینکه امروز بشر در زمانی قرار دارد که بیشترین میزان استرس در جهان را سپری می‌کند، افزود: تمام مشکلات اجتماعی و فرهنگی امروز جامعه بشری ازآنجا ناشی می‌شود که ارتباط انسان با خداوند باری‌تعالی کم‌رنگ و قطع‌شده است.

مسئول روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور، تصریح کرد: اگر ارتباط با مبدأ هستی و خداوند متعال، صحیح وصل و برقرار باشد، همه آسیب‌ها و مشکلات روحی و روانی بشر امروز مرتفع خواهد شد، اما امروز این ارتباط آسیب‌دیده است و روایت است که هرکس ارتباط خود را باخدا درست کند، خداوند ارتباط او را با دیگران اصلاح خواهد کرد.

دریس، با اشاره به اینکه بیش از 75 درصد زندانیان بر اساس آمارهای گرفته‌شده اذعان داشته‌اند که علت مسائلی که منجر به زندانی شدن آن‌ها گردیده، قطع ارتباط با خداوند متعال و عدم خواندن نماز بوده است، یادآور شد: بدون شک هیچ لذتی بالاتر از ترک گناه نیست و لذت دوری از گناه بالاتر از لذت انجام گناه است.

وی، با اشاره به اینکه امروز دوران پیچیده‌ترین فتنه‌ها، دوره آخرالزمانی با پیچیدگی‌های ناشناخته است، گفت: تنها راه نجات بشر در دوره ملتهب و پراسترس امروز، ارتباط باخداست که اگر این ارتباط به‌درستی برقرار شود آرامش دنیا با بشر همراه خواهد.

مسئول روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور تا زمانی که انسان با خداوند ارتباط دارد شیطان نمی‌تواند در او نفوذ کند، ابراز کرد: نماز تنها فریضه‌ای است که در آن انسان می‌تواند با خداوند سخن بگوید و خداوند نیز سخنان انسان را بشنود و اولین سؤال در قیامت و اولین دستور به خانواده در تربیت فرزندان نماز است که نشان دهنده اهمیت و جایگاه نماز است.

دریس، افزود: فقط نماز عالی‌ترین فریضه برای رشد و تعالی روح انسان است که این رشد و سوق‌دهنده انسان به‌سوی فضیلت‌هاست و بازدارنده از فحشا و منکراست، نماز اگر درست شود کل هستی درست می‌شود و همانند یک واکسن انسان را در برابر بیماری‌های روحی و روانی مقاوم می‌کند.

وی، بابیان اینکه واکسن روحی برای فرزندان انسان همان سن تکلیف است که با رسیدن به این سن انسان مکلف به انجام فرایض الهی می‌شود و در مقابل همه تألمات روحی و روانی انسان را مقاوم می‌کند، خاطرنشان کرد: نماز کامل‌ترین پاسخ برای عالی‌ترین نیاز بشر است و عالی‌ترین نیاز بشر آرامش است که در پرتو ارتباط باخدا میسر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار