اطلاعیه در خصوص نحوه احتساب سوابق ایام حق التدریسی معلمان مشمول قانون تامین اجتماعی

سنندج(پانا)_اداره امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش کردستان طی اطلاعیه ای نحوه احتساب سوابق ایام حق التدریسی معلمانی که به استخدام آموزش و پرورش در آمده و مشمول صندوق تامین اجتماعی می باشند را اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۰۱۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
اطلاعیه در خصوص نحوه احتساب سوابق ایام حق التدریسی معلمان مشمول قانون تامین اجتماعی

به گزارش پانا کردستان، در این اطلاعیه آمده است در اجرای قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، معلمان حق التدریسی که به استخدام آموزش و پرورش در آمده اند و تا زمان لازم الاجرا شدن این قانون در وزارت آموزش و پرورش اشتغال دارند می توانند به منظور احتساب سابقه خدمت ایام حق التدریس که به تایید وزارت آموزش و پرورش می رسد در سوابق خدمتی و بازنشستگی سهم خود و دولت را به صورت نقد ( یکجا) یا اقساط به طور کامل پرداخت نمایند . صندوق های بازنشستگی نیز پس از دریافت اقساط موظف به احتساب سوابق مذکور در بازنشستگی واجدان شرایط می باشند.

قادریان رئیس اداره امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش کردستان با اعلام این خبر گفت: مشمولین این قانون در سازمان تامین اجتماعی آن دسته از معلمینی می باشند که قبلا به استخدام آموزش و پرورش در آمده اند و تا زمان لازم الاجرا شدن قانون یاد شده(تاریخ 5/2/96) در وزارت مذکور اشتغال داشته و حق بیمه آنان به شعب ذیربط سازمان پرداخت شده است.

وی افزود: مفاد این قانون برای معلمان شاغل در مدارس غیر دولتی و همچنین معلمانی که قبل از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون( 5/2/96) بازنشسته شده اند و یا به سایر دستگاه ها و نهاد ها انتقال یافته اند قابل تسری نمی باشد.

قادریان ادامه داد: متقاضی مشمول این قانون که دارای سابقه حق التدریسی می باشد می بایست به اداره آموزش و پرورش شهرستان/منطقه/ ناحیه محل اشتغال خود مراجعه و نسبت به تکمیل فرم پیوست شماره یک و ارائه آن اقدام تا بر همین اساس زمینه اعلام مدت سابقه خدمت دوره حق التدریس قابل قبول وی به تناسب خدمت تمام وقت ( با توجه به طرح طبقه بندی مشاغل کشور و دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش) به تفکیک مدت کارکرد ماهانه طی فرم پیوست شماره 2 از سوی اداره مذکور به شعبه محل بیمه پردازی متقاضی و انجام سایر تشریفات قانونی مربوطه فراهم گردد.

به گفته قادریان مفاد این بخشنامه صرفا شامل کسانی خواهد که ظرف مهلت تعیین شده ( از تاریخ 5/2/96 تا تاریخ 5/2/97) درخواست آنان از سوی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها/نواحی/مناطق محل اشتغال به شعبه تامین اجتماعی ذیربط منعکس و ثبت دفتر می گردد. بدیهی است درخواست هایی که پس از انقضای بازه زمانی مذکور به شعب سازمان واصل می گردد قابلیت اجرا نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار