مدیر کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی:

باتوسعه مشارکت دانش‌آموزان روحیه اعتماد به نفسشان را افزایش دهیم

مشهد(پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی خواستار توسعه مشارکت دانش آموزان توسط معلمان شد تا روحیه اعتماد به نفس و امید را در این نسل افزایش دهند .

کد مطلب: ۸۰۱۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
باتوسعه مشارکت دانش‌آموزان روحیه اعتماد به نفسشان را افزایش دهیم

قاسمعلی خدابنده در جلسه کارشناسان آموزش دوره اول متوسطه استان افزود: آموزش و پرورش موتور محرکه توسعه پایدار است و در دولت تدبیر و امید توانسته با نگاه سرمایه ای به گفتمان ملی مبدل گردد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مهم ترین نقش را در تولید سرمایه انسانی دارد تصریح کرد: نیروی انسانی مهم ترین نفش را در دست یابی به اهداف دارد و چه بسا مدیران توانمند و خوبی که در کمبود امکانات و منابع به توفیقات اساسی دست پیدا می کنند.
خدابنده با انتفاد از نگاه تضعیف هویت ایرانی- اسلامی اظهار کرد:

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن تا کید بر ضرورت توجه بیش از پیش به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که تحول هم در مدرسه ،هم در معلم و هم در محتوا اتفاق بیافتد و بدانیم که هر کدام از این موارد ناقص باشد تحول اتفاق نخواهد افتاد و لذا نباید منتظر تغییر در آموزش و پرورش از جانب دیگران باشیم چرا که تحول در آموزش و پرورش به دست خود ما و با تغییر نگرش هایمان آغاز می گردد.

خدابنده مدرسه را عاملی برای ایجاد و تقویت تمام ابعاد تربیتی خواند و تصریح کرد: مدرسه مطابق سند تحول بنیادین باید به نهادی فرهنگی و تربیتی تبدیل شود و از این طریق برای تقویت ابعاد آموزشی فرصت سازی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت مقطع اول متوسطه گفت:مقطع اول متوسطه دوره آغاز پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و از این جهت بسیار پر اهمیت است که با بکارگیری مشاورین توانمند می توانیم گام های موثر و مثبتی در این حوزه برداریم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین در پایان سخنان خود تاکید کرد:در سال های اخیر با توجه مدیر کل وقت استان موفق شدیم نزدیک به 6 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل را به مدارس برگردانیم و در این دوره نیز ایجاد فرصت های برابر و توسعه عدالت آموزشی و گسترش پوشش تحصیلی همچنان از اولویت های کاریمان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار