وزیر نفت اعلام کرد:

جزئیات کشف میدان جدید نفتی در ایران

خبرگزاری پانا: وزیر نفت با شاره به کشف یک میدان نفتی جدید در جنوب کشور گفت : با تکمیل مطالعات به زودی خبرهای خوبی از مشخصات این میدان بزرگ که دارای ویژگی های مطلوبی است اعلام خواهد شد.

کد مطلب: ۸۰۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از شانا، رستم قاسمی با بیان این که توسعه صنعت نفت با تکیه بر دانش و توان متخصصان ایرانی روند بسیار مطلوبی را طی می کند ، اظهار داشت : با تکیه بر توانمندی های دانشمندان و کارشناسان ایرانی امروز تحریم ها بی اثر شده است و در مسیر پیشرفت قرار گرفته ایم.

وی ادامه داد: تحریم ها سبب شد بسیاری از نیازهای صنعت نفت در داخل کشور و با همکاری سازندگان ایرانی تامین شود و دستیابی به فناوری ها و دانش های نوین در سال حماسه اقتصادی به طور جهادی تداوم خواهد داشت.

قاسمی پیش از این هم گفته است: ایران کشور بزرگی است و پتانسیل های زیادی را برای توسعه دارد که با بهره گیری از این ظرفیت ها می توانیم به بسیاری از اهداف پیش بینی شده خود دست یابیم.

قاسمی تصریح کرده است : برای ملی شدن واقعی صنعت نفت باید از فروش نفت خام جلوگیری شود و فرآورده های نهایی با دارا بودن ارزش افزوده بالا در کشور تولید شود.

حمایت دولت و مجلس از توسعه صنعت نفت

وزیر نفت با تاکید بر حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی از توسعه صنعت نفت گفت: تصویب اختصاص سهم 14,5 درصدی تولید نفت برای اجرای طرح های توسعه ای این صنعت با توجه به شرایط کنونی رضایت بخش خواهد بود

رستم قاسمی گفت : مصوبه کمیسیون تلفیق در مورد سهم 14,5 درصدی وزارت نفت از درآمدهای نفتی می تواند برنامه های توسعه ای صنعت نفت را شتاب بخشد.

قاسمی افزود: دولت و مجلس شورای اسلامی در بودجه امسال مانند سال های پیش پشتیبان وزارت نفت بوده اند و با کمک های خوبی که داشته اند صنعت نفت تلاش خواهد کرد تا به اهداف و برنامه های خود امسال دست یابد.

وی تصریح کرد: کمیسیون های انرژی، برنامه و بودجه و تلفیق همکاری و تعامل بسیار خوبی را با وزارت نفت داشته اند و امیدواریم سهم وزارت نفت از درآمدهای نفتی افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار