در نشست خبری در نمایشگاه کتاب تهران عنوان شد:

آستان قدس رضوی به ترویج مطالعه و کتابخوانی در کشور توجه ویژه‌ای دارد

خبرگزاری پانا: دبیر شورای عالی آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی بر اساس سند چشم انداز خود به عرصه ترویج مطالعه و کتاب‌خوانی توجه ویژه‌ای دارد که یکی از راهبردهای آن تولید و نشر کتاب است.

کد مطلب: ۸۰۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس، حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه در غرفه مؤسسات آستان قدس رضوی اظهار کرد: آستان قدس رضوی پس از انقلاب اسلامی با انتشار سالانه 3 میلیون نسخه کتاب در قالب 900عنوان به کانونی تأثیرگذار در ترویج و تدوین مبانی اسلامی است.

وی در ادامه گفت: قبل از انقلاب اسلامی کتب انتشار یافته آستان قدس رضوی به 27 عنوان می‌رسد ولی به لطف امام رضا(ع) و مدیریت نمونه آیت الله واعظ طبسی، کتب منتشره پس از انقلاب بیش از 40 میلیون نسخه است.

حسینی کتب منتشره آستان قدس را روزانه سه هزار و 700 نسخه عنوان کرد و افزود: آستان قدس رضوی در ارتباط با بازنشر نسخ خطی و نفایس به خصوص در مورد نفایس قرآنی، مدرن‌ترین تجهیزات چاپی را در چاپخانه بین المللی قرآن كریم داراست که توانایی چاپ 10 میلیون نسخه در سال را دارد.

دبیر شورای عالی آستان قدس رضوی کتابخانه مرکزی آستان را از بزرگترین کتابخانه‌های جهان اسلام دانست و گفت: 85 هزار نسخه خطی با بیش از 3 میلیون کتاب چاپی و 13 میلیون سند موقوفه‌ای در این کتابخانه در خدمت محققان و پژوهشگران است.

وی تصریح کرد: در یک رویکرد کارشناسی راه اندازی کتابخانه‌های تخصصی در دستور کار آستان قدس رضوی است و هم اینک 10 کتابخانه تخصصی در حوزه‌های قرآن و حدیث، امام رضا(ع)، اقتصاد، تاریخ، جغرافیا و دیگر حوزه‌ها دایر است.

حسینی افزود: در سال گذشته معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی 238 عنوان کتاب را در تیراژ 2 میلیون نسخه منتشر و به زائران حرم رضوی اهدا کرده است.

وی به تشرف سالانه یک و نیم میلیون زائر غیرایرانی به حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: 47 عنوان کتاب به زبان‌های عربی، اردو، هندی، میانماری، اسپانیایی، تایلندی، تاجیکی، انگلیسی و روسی توسط آستان قدس منتشر و به زائران غیرایرانی اهدا شده است.

حسینی یکی از مأموریتهای اصلی در آستان قدس رضوی را آشنا کردن مخاطبین با سیره و سنت رضوی و سبک زندگی اسلامی مطابق با اهل بیت عنوان کرد و انتشار کتاب‌هایی متناسب با محوریت امام رضا (ع) با موضوعات گوناگون را در این راستا دانست.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی 310 عنوان از مجموع هزار و 30 عنوان کتاب که در سال 91 با موضوع امام رضا (ع) منتشر شده را از سوی آستان قدس دانست و این آمار را بسیار قابل قبول عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار