با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

هفته فرهنگی ایران در روسیه برگزار می شود

خبرگزاری پانا: هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر مسکو برگزار می شود.

کد مطلب: ۷۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، هفته فرهنگی ایران در روسیه طی آیینی با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ولادیمیر مدینسکی، وزیر فرهنگ روسیه گشایش می یابد.

در این رویداد، آثاری از هنرمندان کشور مشتمل بر صنایع دستی ایرانی در رشته های میناکاری، شیشه کاری، خاتم‌کاری، لباس‌های سنتی و همچنین هنرهای تجسمی با گرایش نقاشی، مجسمه‌سازی و عکس و تصاویر به نمایش در می آید.

همچنبن در ایام برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه، گروه موسیقی سنتی به اجرای موسیقی اصیل ایرانی می پردازند.

همچنین در کنار برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه، هفته فیلم ایران نیز با نمایش پنج اثر سینمایی - ایرانی شامل "آلزایمر" اثر احمدرضا معتمدی، "راه آبی ابریشم" به کارگردانی محمدرضا بزرگ نیا، "اینجا بدون من" به کارگردانی بهرام توکلی، "روزهای زندگی" به کارگردانی پرویز شیخ طایی و "ملک سلیمان" ساخته شهریار بحرانی که به زبان روسی دوبله شده اند، برپا می شود.

نخستین هفته فرهنگی ایران در روسیه اوایل اردیبهشت سال 1387 برگزار شد و پیش از آن در سال 1386 هفته فرهنگی روسیه در ایران برگزار شده بود.

دیدار با وزیر فرهنگ روسیه، دیدار با ایرانیان مقیم روسیه، دیدار با رئیس شورای مفتیان روسیه ،افتتاح نمایشگاه هنری و صنایع دستی و تجسمی ،سخنرانی در دانشگاه روابط بین الملل فدراسیون روسیه، دیدار با نخبگان ایران شناسان برتر روسی ، نشست و گفت وگو با برخی مسوولان و بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و هنری این کشور از جمله برنامه های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسکو است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار