آغاز فرایند استعدادیابی دانش‌آموزان متوسطه البرز در حوزه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی

تهران (پانا) - کارگاه‌های استانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برای دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه با هدف استعدادیابی دانش‌آموزان در این حوزه برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۷۱۳۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، عباس سلطانیان معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: کارگاه های استانی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی برای دانش آموزان دوره های اول و دوم متوسطه با هدف استعدادیابی دانش‌آموزان در حوزه علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به جایگاه بالای فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و ارزش اقتصادی و تأثیر آن بر اقتدار ملی و وجود پتانسیل‌های سرشار دانش‌آموزی همچنین امکانات کم نظیر فراهم شده در پژوهش‌سرای ملاصدرا به عنوان قطب کشوری با همت معاونت علمی و ستاد سلول های بنیادی ریاست جمهوری برنامه آموزشی ویژه‌ای در این خصوص تدوین شده که هدف آن ترویج و فرهنگ سازی در این حوزه همچنین شناسایی دانش‌آموزان مستعد است.

در سال گذشته اولین آزمایشگاه دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در پژوهش‌سرای ملاصدرا افتتاح و یک ماه پس از راه اندازی آزمایشگاه اولین کارگاه‌های تخصصی برای دانش‌آموزان 18 استان برگزار شد و همه این دانش‌آموزان در دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی حضور فعال داشتند و توانمندی‌های خود را در این حوزه به رخ جهانیان کشیدند.

با توجه به جشنواره پیش رو و ارتقای کمی و کیفی بخش دانش‌آموزی سومین جشنواره ملی و سلول‌های بنیادی و لزوم تشکیل هرچه سریع‌تر تیم‌های تحقیقاتی توصیه می‌شوداز هر مدرسه حداقل یک تیم در این رویداد علمی شرکت داشته باشد.

تمامی مدیران، دبیران و دانش آموزان گرامی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پژوهش سرای دانش‌آموزی ملاصدرا مراجعه نمایند یا با شماره تلفن 34574043 تماس حاصل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار