استاندار همدان: بانک مرکزی در حق «کیان‌کرد» کوتاهی می‌کند

تهران (پانا) - استاندار همدان با گلایه از کوتاهی بانک مرکزی در حل مشکل کارخانه کیان‌کرد ملایر گفت: به علت اهمال‌کاری انجام شده، کارگران این کارخانه در بلاتکلیفی به سرمی‌برند.

کد مطلب: ۷۱۰۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
محمدناصر نیکبخت پنجشنبه 19 بهمن در آئین آغاز طرح توسعه دو مجموعه بافتینه و بافت‌سان ملایر، با بیان اینکه کیان‌کرد ملایر برای 300 نفر اشتغالزایی داشته و تولیدکننده نخ لاستیک در کشور است، افزود: بنا به دلایلی سهامداران این شرکت ممنوع‌المعامله و به دادگاه کشیده شدند.
وی با اشاره به اینکه 2 بار محاکم قضایی با بررسی مدارک و مستندات، سهامداران این کارخانه را تبرئه کرده و از محکومیت رهانیدند، اظهار کرد: همچنین دستور داده شد تا اسامی این افراد از لیست سیاه بانک مرکزی و ممنوع‌المعامله‌ها خارج شوند.
نیک‌بخت خاطرنشان کرد: با وجود اینکه به دکتر سیف، رئیس بانک مرکزی 3 دستور مستقیم داه شده مبنی بر اینکه بر اساس حکم برائت دادگستری، سهامدارن کیان‌کرد از لیست سیاه خارج شوند اما بانک مرکزی هیچ اقدامی تاکنون انجام نداده است.
استاندارهمدان با بیان اینکه مقرر شد توسط بانک صنعت و معدن تسهیلات خوبی در اختیار کیان‌کرد قرار بگیرد تا مشکلات مالی‌اش مرتفع شود، ادامه داد: متأسفانه به علت کوتاهی‌های انجام شده چندین ماه از حقوق کارگران پرداخت نشده و اکنون در شرایط بدی بسرمی‌برند.
وی با اشاره به اینکه 3 هفته قبل نیز به همراه نمایندگان ملایر در مجلس و با دکتر سیف، رئیس بانک مرکزی دیدار داشتم، از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان نماینده دولت در ملایر خواست تا این مشکل پیش آمده را با معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌جمهور در میان گذاشته و دستورات و تأکیدات آنها را در زمینه رفع مشکل کارگران دریافت کند.
نیک‌بخت با بیان اینکه تاکنون کارگران صبوری کرده‌اند و در حال حاضر در بلاتکلیفی و نگرانی بسر می‌برند، افزود: ادامه این روند مناسب شهرستان نیست و ایجاد بحران می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار