عضو سازمان معلمان ايراني: حذف آزمون در مدارس ابتدايي نياز به حمايت جامعه فرهنگيان دارد

تهران (پانا) - عضو سازمان معلمان ايراني درباره حذف آزمون مدارس ابتدايي، حمايت از مصوبه حذف امتحان از مدارس ابتدايي را نيازمند حمايت جامعه فرهنگيان دانست.

کد مطلب: ۷۰۹۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، محمد داوري درباره مصوبه شوراي عالي اموزش و پرورش درباره حذف آزمون در مدارس ابتدايي و آزمون هاي وروردي مدارس خاص در پايه هفتم گفت: اقدام شايسته، مناسب و حرفه اي انجام شده است و جاي خوشحالي و تقدير دارد.

داوری ادامه داد: بايد از اين مصوبه حمايت شود چرا كه با اين تصميم ها، در مسير آموزش و پرورش حرفه اي و غير طبقاتي، با فرصت هاي برابر براي همه افراد مي رويم و اميدواريم كه اين تصميم ها به ساير مدارس و مقاطع گرفته شود و نهايتا به حذف كنكور كه بزرگترين آزمون پر استرس است و باعث تجاري شدن آموزش و پرورش شده است، پيش برود.

وي با اشاره به اينكه اين طرح در حال حاضر با مخالفت هايي از طرف خانواده ها و از طرف برخي مديران و معلمان مدارس مواجه شده است گفت: ترديدي نيست كه دو دسته با اين طرح مخالف باشند.

دسته اول كساني هستند كه با حذف اين آزمون ها بازار و تجارت آموزشي آنها به خطر مي افتد و منافع مالي شان را ازدست مي دهند يعني كاسبان حوزه آموزش.

دسته دوم اوليايي هستند كه از نظر فرهنگي توجيه نيستند و تصورشان اين است كه فرزندانشان در مدارس خاص بهتر تربيت مي شوند، در حاليكه دانش آموزان در مدارس خاص در يك محيط خاص و ايزوله شده آموزش مي بيينند و در شرايط ويتريني رشد و پرورش مي كنند و بعد از فارغ التحصيل شدن با مشكلات جدي در زندگي مواجه مي شوند.

اگر مزاياي اين طرح تببين شود، خانواده هايي كه فكر مي كنند دانش آموزانشان در مدارس خاص رشد بهتري مي يابند، خواهند فهميد اين مدارس چندان فايده اي براي آنان ندارد و بهتر است فرزندان آنها در مدارس عادي درس بخوانند.

بنظرم مخالفان اصلي اين مصوبه، گروه ها و افرادي هستند كه منافع مالي آنها از اجراي اين طرح به خطر مي افتد و دست آنها از جيب مردم كوتاه مي شود. بايد به مردم گفت كه از حذف اين مافيا نگران نشويد كه با اين طرح ديگر متحمل هزينه هاي گزاف آموزشي نمي‌شويد و فرزندانتان تحت شرايط بهتري آموزش و پرورش مي بينند.

وي با اشاره به اينكه اين مافيا نيازهاي كاذبي براي اوليا ايجاد كرده اند و اكنون اوليا را نگران مي كنند كه سرنوشت فرزندانتان چه مي شود، از طرفي در برخي از مدارس سيستم مالي مدرسه مبتني بر اين طرح ها هست و اوليا مدارس از منافع مالي اين ازمون ها منتفع مي شوند، و مخالفت ها را از اين منظر مي توان ارزيابي كرد.

اين فعال رسانه اي و مدني گفت: خوشبختانه زماني كه در بالاترين مرجع اموزش وپرورش تصميم گرفته شده و زماني كه سيستم مديريتي و ساختار مديريتي اين مساله را بعنوان يك الزام تعيين مي كند، بايست با جديت بر اجراي اين مساله پافشاري و نظارت شود و بايد بطور با كساني كه به اجراي اين طرح باور ندارند، كوتاه بيايند. در حقيقت از يك طرف نبايست از اين طرح عقب نشيني شود و از طرفي با نظارت تا سطوح پايين باعث اجراي كامل اين مصوبه شود.

وي گفت: صداوسيما و نويسندگان وفعالان حوزه آموزش و پرورش رسالت آگاهي دادن به خانواده را برعهده بگرند و خانواده ها را به سمت نگرش درستي ببرند و آن‌ها را متوجه كنند كه فرزندان‌شان با اين مصوبه فرصت هاي بيشتري را كسب مي كنند.

داوري گفت: اين طرح از نظر روانشناختي باعث كاهش استرس در كودكان مي شود و از نظر جامعه شناسي مانع طبقاتي شدن آموزش مي‌شود و دست كاسبان و مافياي آموزشي از جيب مردم را كوتاه مي كند. با اين طرح بجاي تجارت آموزشي رسالت آموزشي مورد توجه قرار مي گيرد و بجاي محوريت آموزش تربيت به تمامي معنا محوريت پيدا مي كند و كمي گرايي جايش را به كيفي گرايي مي دهد. همه اين مباحث شرايط طبيعي براي زيست در مدرسه ايجاد مي كند و مانع رقابت هاي بيهوده در ميان دانش آموزان و در مدارس مي شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار