امام جمعه دماوند:

نظریه حکومت بر مبنای رهبری ولی‌فقیه ما را نجات داد

دماوند(پانا)-امام جمعه دماونددر خطبه های نمازجمعه گفت: ما اگر رهبر و راهنمایی‌های آگاه، بصیر و دلسوز نداشتیم، این موفقیت‌ها را کسب نمی‌کردیم و نظریه حکومت بر مبنای رهبری ولی‌فقیه ما را نجات داد .

کد مطلب: ۷۰۸۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستان های تهران، حجت‌الاسلام‌کاظم فتاح‌دماوندی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند با بیان اینکه در دهه فجر انقلاب اسلامی قرار داریم، اظهار کرد: یادی می‌کنیم از امام امت و رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و تجلیل می‌کنیم از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران و آزادگان و رزمندگان که با مجاهدت‌های خود در راه اسلام، دین خود را به انقلاب ادا کردند.

وی در ادامه افزود: آن‌ها همواره در راه انقلاب برای فداکاری و ایثارگری آماده بوده و هستند و قدردانی می‌کنیم از مردم بزرگواری که ۳۹ سال از این شجره طیبه پاسداری کردند و همیشه در صحنه انقلاب و برای دفاع از آرمان‌های امام و شهدا و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)حاضر بودند.

امام جمعه دماوند گفت: در طول مدتی که از سال ۱۳۵۷ تاکنون بر ما گذشت، فراز و نشیب‌های فراوانی را مشاهده کردیم، رویش‌‌ها و ریزش‌ها و تلخی‌ها و شیرینی‌ها کم نبود، اما همیشه رویش‌ها بیشتر از ریزش‌ها و شیرینی‌ها بیشتر از تلخی‌ها بوده است.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی تصریح کرد: اصولاً در حکومت الهی و منتسب به خداوند متعال، قرآن کریم و اهل‌بیت (ع) هر سختی و تحمل مصیبتی قطعاً نزد خداوند متعال دارای اجر و ثواب فراوان است.

وی ادامه داد: جنگ و سختی‌های جهاد را تحمل کردیم، در عوض عزت پیدا کردیم که حضرت فاطمه (س) فرمودند «خداوند جهاد را سبب عزت اسلام قرار داده است»و اگر خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران صبر کردند، اجر فراوانی را به دست آوردندو اگر تحریم‌ها را تحمل کردیم، مقابل خودکفایی و عدم وابستگی را تجربه کردیم و از تهدید جنگ و تحریم فرصت ساختیم و تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کردیم.

امام جمعه دماوند بیان کرد: همه این‌ها به خاطر استقامت و مقاومت بوده است و آن‌ها را مدیون ولی‌فقیه و رهبری هستیم و اگر رهبر نداشتیم و راهنمایی‌های آگاه، بصیر و دلسوز نداشتیم، این موفقیت‌ها را کسب نمی‌کردیم و نظریه حکومت بر مبنای رهبری ولی‌فقیه ما را نجات داد و تا روز قیامت باید به روح امام راحل درود و صلوات بفرستیم که ایشان به ما درس استقامت و مبارزه با ظلم را آموختند

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی خاطرنشان کرد: درباره استقامت امام راحل، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)فرمودند ،تا روزهای آخر زندگی هیچ‌کس در حرف و عمل امام بزرگوار ما نشانی از افسردگی، تردید، خستگی و تسلیم پیدا نکرد،بسیاری از انقلاب‌های دنیا وقتی از دوران جوانی خارج می‌شوند و به پیری می‌رسند، دچار تردید و محافظه‌کاری می‌شوند و حتی گاهی حرف‌های اصلی خودشان را پس می‌گیرند.

وی اضافه کرد: اما بیانیه‌های امام در سال‌های آخر عمرشان حتی از سخنان سال ۱۳۴۲ ایشان گاهی انقلابی‌تر، تندتر و قوی‌تر بود و امام راحل پیر می‌شدند؛ دل ایشان جوان بود و روح زنده داشتند و این همان استقامتی است که در قرآن کریم اشاره شده است.

امام جمعه دماوند افزود: استقامت کردن با دنیاطلبی نمی‌سازد، بلکه با ساده‌زیستی، ایثار و فداکاری می‌سازد؛ ما در طول این ۳۹ سال فتنه‌های کوچک و بزرگی را خاموش کردیم؛ فتنه‌هایی که منشأ خارجی یا داخلی داشت.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی گفت: از فتنه‌هایی که منشأ خارجی داشت، ناراحت نبودیم، چراکه دشمنی دشمنان قسم‌خورده و طبیعی بود که فتنه می‌کنند و ما هم باید مقاومت می‌کردیم که مقاومت کردیم و پیروز شدیم.

وی تصریح کرد: در جنگ تحمیلی برای یک‌لحظه هم از عملکرد خود پشیمان نیستیم که در جنگ، یک وجب از خاک خود را از دست ندادیم، در حالی که پادشاهان قبل از انقلاب گاهی بدون جنگ بخش‌هایی از کشور را از دست دادند و در زمان رضاشاه بخش‌های مهمی از خاک ایران در قرارداد ننگین سعدآباد به‌فرمان انگلستان به کشورهای همسایه بخشیده شد.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه گاهی فتنه‌های پیش آمد که منشأ داخلی داشت، بیان کرد: کسانی در داخل فتنه‌گری کردند که ولایت‌پذیر نبودند و مقام و موقعیت دنیا را به منافع ملی ترجیح دادند و مطیع امر رهبری نبودند؛ عوض اینکه خودشان را فدای اسلام انقلاب رهبر کنند، سعی کردند انقلاب را فدای خودشان کنند.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی ادامه داد: فتنه‌گران برای رسیدن به مطامع دنیا حرمت‌ها را شکستند و از خط عبورها قرمز کردند؛ فقط خودشان را دیدند و مردم و چنگال تیز دشمن و دندان‌های به هم فشرده شده و پر غیظ دشمنان را ندیدند؛ البته برخی از آن‌ها فکر کردند کار خوبی هم می‌کنند

وی افزود: شیطان اعمال بد آنها را خوب جلوه داد و برخی هم برای رسیدن به پول ثروت وسوسه شدند، شیطان آنها را فریب داد و اموال عمومی و بیت‌المال را خوردند و بردند و از محاسبه الهی عذاب آخرت غافل شدند،اختلاس‌های چند هزار میلیارد تومانی یا حقوق‌های نجومی نشانه خیانت فتنه‌گران اقتصادی داخلی است.

وی تصریح کرد: مردم انقلاب کردند و برای نظام هزینه کردند، خون و جوان دادند و دلشان برای انقلاب می‌سوزد، بنابراین فتنه‌های اقتصادی، سیاسی یا فرهنگی را تحمل نمی‌کنند و دلشان می‌سوزد از اینکه برخی از مسؤولان از فتنه اقتصادی، فرهنگی سیاسی حمایت یا توجیه کنند.

وی اظهار کرد: باید علیه فساد و تبعیض ساکت نباشیم و اهداف شهدا را تبلیغ کنیم و دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی برای بازخوانی خدمت‌ها و خیانت‌هاست،مردم ما قدردان مسؤولان خدمت‌گزار و دلسوز هستند، اما مردم فتنه‌گران را تحمل نمی‌کنند و خیانت‌کاران را رسوا خواهند کرد.

/خبرنگار:عرفان خانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار