کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بیجار برگزار شد

کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه اولیاء دانش آموزان در سالن اجتماعات ولایت شهرستان با حضور مدیر آموزش و پرورش و کارشناسان مربوطه برگزار شد

کد مطلب: ۷۰۷۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از بیجار، علیمرادی کارشناس مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی در این کارگاه، شناخت آسیب های اجتماعی و نحوه پیشگیری از آن در بین جوانان، نوجوانان و ... برای خانواده ها مهم ارزیابی کرد و ریشه یابی برای شناخت دلائل بروز این آسیب ها در اجتماع را برای مصون ماندن از خطرات و آسیب های احتمالی ، امری ضروری دانست .

وی در تشریح ابعاد آسیب های اجتماعی به رفتارهای پرخطر اشاره کرد و افزود : خشونت و گسترش انواع آن در بین افراد جامعه ، مخاطره آمیز ترین نوع آسیب اجتماعی است که ناشی از هدف عمدی مرتکب شونده به قصد وارد ساختن آسیب و زیان جسمی یا روحی به دیگران است و بد اخلاقی ، کردار ناپسند و عمل مجرمانه فرد خاطی در این زمینه موجب بروز این شیوه مذموم در ارتباطات فردی و اجتماعی است .

در ادامه سبحانی کارشناس حوزه در تبیین زمینه های خطر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گفت: متاسفانه،حضور در فضای مجازی بدون شناخت لازم ، افراد را با مشکلاتی روبه رو می کند که علاوه بر جنبه‌های مالی‌، حیثیت و آبرو آنها را نیز می‌تواند بازیچه مجرمان کند.

وی گفت استفاده از فضای مجازی فراگیر شده است لذا برای محافظت از خود و خانواده در این فضا باید سطح آگاهی و دانش سایبری خود را ارتقاء دهیم تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نگردیم.

این کارشناس مسایل پیشگیرانه ، آموزش مهارت های زندگی به فرزندان را اولین واکسن ایمن سازی اجتماع در برابر خطرات اجتماعی دانست و خانواده ، مدرسه و جامعه را مثلث تربیتی نامید و ابراز امیدواری کرد با تعامل این سه نهاد اجتماعی که دائما" از همدیگر در حال تاثیرپذیری و تاثیر گذاری هستند ، زمینه های بروز و گسترش انواع آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار