در گفت‌وگو با پانا

نماینده قصرشیرین: مهم‌ترین دغدغه موجود در مناطق زلزله‌زده تهیه کانکس است

تهران (پانا) - نماینده مردم قصر شیرین و سرپل ذهاب با انتقاد از وضع امدادرسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور می‌گوید هنوز بعد از گذشت 80 روز از زلزله کرمانشاه به 40 درصد از مردم زلزله‌زده کانکس داده نشده و امدادرسانی به مردم زلزله‌زده در سرمای زیر صفر درجه کافی نیست.

کد مطلب: ۷۰۷۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد

فرهاد تجری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به وضع فعلی زلزله‌زدگان غرب کشور گفت: خسارات روانی، جسمی و مادی زیادی به مردم منطقه وارد شده است و با وجود حمایت‌هایی که مسئولان کردند، کاستی‌های زیادی وجود دارد که با توجه به سرمای شدید هوا این حمایت‌ها باید بیشتر شود.

نماینده مردم قصر شیرین و سرپل ذهاب با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه موجود در مناطق زلزله‌زده تهیه کانکس است، اظهار کرد: هنوز اسکان موقت و موضوع کانکس‌ها در این منطقه حل نشده است و 40 درصد مردم کانکس ندارند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار موضوع کانکس، مکان‌‌های بهداشتی جوابگوی نیاز زلزله‌زدگان نیست که این مسأله بهداشت زلزله‌زدگان را تهدید می‌کند. در واقع هنوز تعداد سرویس‌های بهداشتی و حمام در مناطق زلزله زده کافی نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلاتی که درباره صنایع کشاورزی و دامداری وجود داشت تا حدودی حل شده است و از طرفی فعالیت کارگاه‌های صنعتی نیز در حال انجام است اما هنوز موضوع چاه‌های آب و فاضلاب به عنوان معضلی در این مناطق حل نشده است که امیدواریم هر چه سریعتر حل شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: وزارت صنعت باید نسبت به تعیین تکلیف پرداخت کمک بلاعوض به واحدهای صنعتی شهرک‌های صنعتی مناطق زلزله‌زده اقدام کند.

تجری در ادامه با انتقاد از پایین بودن تسهیلات وام به زلزله‌زدگان نیز گفت: پرداخت تسهیلات بلاعوض و وام‌هایی که تعیین شده بود، آغاز شده است و بسیاری از مردم وام‌های ترمیمی و تخریبی را دریافت کرده‌اند اما میزان آن پایین است و جوابگوی نیاز مردم زلزله‌زده نیست.

وی همچنین درباره بارش‌های اخیر و آبگرفتگی چادرهای زلزله‌زدگان گفت: متاسفانه این موضوعی است که باعث نگرانی شده چرا که بخشی از مردم هنوز در چادر زندگی می‌کنند و این وضع بسیار سخت است. این موضوع را از نهادهای امدادرسان پیگیری کرده‌ایم و این مساله نیز به زودی حل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار