دانشگاه نباید کارخانه تولید مدرک باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام به نقش دانشگاه های عالی در رفع مشکلات منطقه اشاره کرد وگفت: دانشگاه باید با دانش خود مشکلات جامعه را تحلیل کند که متأسفانه آموزش عالی با مشکلات جامعه گره نخورده است.

کد مطلب: ۷۰۶۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، علی اصغر داودی که در حاشیه شورای اداری تربت جام سخن می گفت افزود: دانشگاه کارخانه تولید مدرک نیست و متاسفانه آموزش عالی با مشکلات جامعه پیوند نخورده است و عملا دانشگاه خروجی کار آفرینی و نیروهای کارآمد نداشته است و اگر از ظرفیت دانشگاه ها برای تولید مدرک استفاده کنند به مشکلات جامعه افزوده خواهد شد.

وی گفت: فارغ التحصیلان آمادگی ورود به بازار کار را ندارند و این پدیده به عنوان یک معضل جدی برای جامعه محسوب خواهد شد و دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام به عنوان هجدهمین دانشگاه کشور و با ۱۴ هزار فارغ التحصیل در منطقه آمادگی دارد با تعامل دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات منطقه گام بردارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام گفت: دانشگاه ها موظفند برای بیرون رفت مشکلات منطقه همچون خشکسالی و کم آبی راهکار ارائه دهند و مسئولین دانشگاهها نباید جزیره ای عمل کنند و به تولید مدرک فکر کنند.

وی همچنین به پایان نامه دانشجویان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهداف این دانشگاه بیش از ۵۰ درصد از پایان نامه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این واحد دانشگاهی بر حسب مشکلات منطقه ارائه خواهد شد و ضرورت دارد موضوعات پژوهشی هم در حل مشکلات منطقه گام بردارد تا توسعه در شهرستان شتاب بیشتری داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار