معاون دریایی سازمان بنادر: مصاحبه با خدمه کشتی چینی از جمعه آغاز می‌شود

تهران (پانا) - عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی می‌گوید مصاحبه با خدمه کشتی کریستال چینی از روز جمعه شروع می‌شود.

کد مطلب: ۷۰۶۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق‌شناس در خصوص رمزخوانی جعبه سیاه نفتکش سانچی و فله‌بر کریستال افزود: اطلاعات استخراج شده از دو جعبه سیاه (VDR )در اختیار چهار كشورو ایران، چین، هنگ کنگ و پاناما (مالکان و صاحبان پرچم کشتی ها) قرار گرفته و از آنجا که بخشی از اطلاعات کدینگ است، روند دی کدینگ باید طی شود که البته مشکلی وجود ندارد و تنها زمان‌بر است. اطلاعات مختلفی از طریق جعبه سیاه دو کشتی به دست می‌آید و کشورها برای مشورت از سازمان های اصلی کشورهایشان اقدام کرده‌اند تا به علل اصلی سانحه دسترسی پیدا کنند.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از ابتدای پروسه بررسی سانحه تا انتهای رمزگشایی و تعیین تکلیف علل سانحه، نمایندگان و متخصصان سازمان بنادر و دریانوردی حضور دارند و درجریان اقدامات قرار می‌گیرند.

وی در خصوص مصاحبه با خدمه فله‌بر چینی کریستال گفت: از روز جمعه گفت‌وگو با کارکنان شناور چینی آغاز می شود که با بررسی هم زمان با جعبه سیاه دو شناور است.

حق شناس اضافه کرد: از سازمان جهانی دریانوردی( IMO ) نماینده‌ای در کمیته بررسی سانحه سانچی وجود ندارد اما این کمیته موظف است گزارش مستمری به سازمان بین‌المللی دریانوردی ارائه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار