دومين نشست گفتمان برتر با حضور سه چهره فرهنگي در استوديوالفبا

ستاد و مناطق به مديران مدارس اعتماد كنند

تهران (پانا) - دومين نشست گفتمان برتر با حضور سه چهره فرهنگي در استوديوالفبا برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۲۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، توسعه و پيشرفت كشور محقق نمي شود مگر به داشتن سرمايه هاي انساني شايسته و لازمه اين امر تربيت دانش آموزاني است كه اساس تعاملاتشان بر اعتماد استوار باشد، بنابراين از اعتماد مي توان به عنوان كليدي ترين عنصر پيشرفت ياد كرد. از آنجا كه اساس و پايه ايجاد اعتماد در مدارس شكل مي گيرد، اين پرسش مطرح مي شودكه با توجه به شرايط و سطح اعتماد در جامعه فعلي براي افزايش اعتماد به عنوان يك سرمايه اجتماعي، آموزش و پرورش چه اقداماتي بايد انجام دهد؟
براين اساس؛ مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش در راستاي ترويج فرهنگ گفت وگو، در دومين نشست ويژه برنامه گفتمان برتر، از سه صاحب نظر حوزه تعليم وتربيت براي حضور در استوديو الفبا دعوت كرد تا به بحث و بررسي پيرامون موضوع اعتماد به مثابه سرمايه اجتماعي و نقش آموزش وپرورشد بپردازند.
سيد باقر پيشنمازي
معاون اسبق پرورشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش، عضو شوراي مركزي كانون تربيت اسلامي و رئيس ستاد برگزاري نماز جمعه تهران در این نشست اظهار کرد: سند تحول چشم انداز خوبي را ترسيم كرده، اما مديري كه بتواند اين سند را اجرايي كند معرفي نكرده است. ركن اصلي اعتمادسازي، اول نيروي انساني و دوم سند تحول است، براي ايجاد اعتماد در جامعه بايد معلمان خوبي را تربيت كنيم، معلماني كه ذاتاً ويژگي هاي خوب را دارا باشند.
سيد محمد مرد
مدير دبيرستان و پيش دانشگاهي دكتر شريعتي منطقه 2 تهران و عضو شوراي مركزي سازمان معلمان ايران نیز گفت: اگر حوزه ستادي مي خواهد اعتماد مديران را داشته باشد خود نيز بايد به مديران اعتماد كند و لازمه اش تفويض اختيار به مدارس است. هرجا كمتر در كار معلم و مدير دخالت كرديم، نتيجه بهتري گرفتيم. در مدارس هرچه سن دانش آموزان افزايش مي يابد، ميزان اعتمادشان به معلم كاهش مي يابد.
سيد حسن الحسيني
پژوهشگر، معاون اسبق حقوقي و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش (دولت اصلاحات) و عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي معلمان بیان کرد: اعتماد در جامعه فراتر از آموزش وپرورش است و سهم آموزش و پرورش در فرآيند اعتمادسازي دائماً در حال كاهش است، زيرا سطح اعتماد فراتر از مدرسه رفته و به فضاي مجازي و رسانه ها كشيده شده است. ‌معلمي كه جامعه به آ‌ن اعتماد نكند، نمي تواند در دانش آموزان اعتمادسازي كند. توسعه كشور منوط به نهادينه شدن اعتماد در جامعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار