درخواست 800 کودک مقطع ابتدایی از دبیرکل سازمان ملل متحد

تهران (پانا) - دانش آموزان دوره ابتدایی طی نامه ­ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، ضمن اظهار تاسف از وضعیت کودکان متاثر از مناقشات تروریستی، خواستار توجه جدی ­تر این نهاد بین المللی به کودکان شدند.

کد مطلب: ۷۰۲۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی جنبش بین المللی کودکان برای کودکان، دانش آموزان مدارس ابتدایی دخترانه شهدای صادقیه و شهید سیدان طی نامه ­ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، ضمن اظهار تاسف از وضعیت کودکان متاثر از مناقشات مسلحانه و تروریستی، خواستار توجه جدی ­تر این نهاد بین المللی به کودکان و اتخاذ اقدامات پیشگیرانه شدند.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای گوترش؛ دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

هرساله عده زیادی از کودکان در نقاط مختلف جهان قربانی خشونت و تروریسم می­شوند، کودکانی که دوست دارند در دنیای شاد خانواده با آرامش زندگی کنند اما بدون هیچگونه گناهی مورد حمله عده ای سودجو که به دنبال منافع و قدرت هستند، قرار گرفته و زندگی شان بر هم می،ریزد، چه بسیار کودکانی که بر اثر همین خشونت ها سلامتی و یا والدین خود را از دست داده و آتشی سوزان همواره در قلب کوچک آنها شعله ور است.

امروز کودکان از شما می پرسند، چرا باید یک طفل بیگناه دو روزه فدای قدرت طلبی عده ای سودجو قرار گیرد؟ چرا باید کودکانی بی گناه سربریده شوند؟ مگر نه این است که این بچه ها نیز حق بازی، زندگی آرام و بدون دغدغه دارند؟ براستی هدف سازمان ملل متحد چیست؟ جز ایجاد امنیت و حفاظت از صلح و آرامش در جهان است؟ پس چرا نتیجه آن را مشاهده نمی­کنیم؟

ما کودکان ایران ضمن ابراز تاسف از وضعیت کودکان در جهان از شما می خواهیم، ناله های سوزناک میلیون ها کودک و خانواده هایشان را بشنوید، و برای حقوق آنها به پا خیزید، کودکان سرمایه ها و آینده سازان کشورها و جامعه جهانی هستند، پس کسی حق ندارد تحت هیچ شرایطی آینده جهان را تخریب کند، ما از شما به عنوان بالاترین مقام در جامعه جهانی می خواهیم، اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از خشونت علیه کودکان در جهان در اولویت قرار دهید و در همین راستا از طرح ما با عنوان دادخواهی برای کودکان قربانی ترور به عنوان یک اصل حقوقی در نظام قضایی بین المللی حمایت نمایید، تا باشد برای اولین بار ناقضان حقوق کودک به جهان معرفی و پاسخگوی افکار عمومی قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار