سرپرست دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: آموزش‌ها مهارتی شوند

تهران (پانا) - سرپرست دانشگاه فرهنگیان بر مهارتی‌کردن آموزش، تبدیل تجارب زیسته به ایده ملی و آموزش نرم افزار تاکید کرد.

کد مطلب: ۷۰۲۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر در آئین اختتامیه دومین جشنواره دانشجومعلمان پژوهشگر با تاکید بر اهمیت پژوهش و پژوهشگری اظهار کرد: هر محتوایی را تنها با پژوهش و مطالعه باید پذیرفت.

وی آموزش فارغ از پژوهش را توقف در زندگی دانست و افزود: دوران طلایی بشر دوران حرکت به سمت پژوهش است؛ باید در کشور به دنبال شناسایی افراد توانمند و ایجاد فرصت بروز برای آنان باشیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به تاثیر عطش یادگیری در کسب موفقیت تصریح کرد: برای کسب دانش و بینش باید کوشش و ادب داشت.

وی تربیت را مقدم بر آموزش دانست و گفت: تا تربیت نکنیم نمی توانیم آموزش مناسب و متناسب داشته باشیم.

خنیفر با بیان اینکه تنها در دانشگاه فرهنگیان ورودی آن با جامعه هدف شغلی هماهنگ و متناسب است، افزود: تنها معلم مخاطب نهایی خود را می‌شناسد که این کار او را سخت و شریف می کند و اگر پژوهشگر تربیت شود می تواند مثمر ثمر بوده و بسیاری از آسیب ها را برطرف کند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به تحولات پژوهشی در دوره های پیشین، به اهمیت تحقیقات کیفی در شرایط فعلی اشاره و اظهار کرد: باید جرات کنیم و در عرصه های بکر و کار نشده ورود پیدا کنیم.

وی به رشد تولید علمی در کشور و نگهداشت نخبگان علمی تاکید و اظهار کرد: باید موضوعات پژوهشی را از داخل نظام آموزش و پرورش استخراج کنیم همچنین مهارتی بودن در پژوهش می تواند موجب شکار موضوعات خوب و کاربردی شود.

خنیفر بر استفاده از جوهره دین در آموزش تاکید و بر ضرورت مطالعات تطبیقی و جستجو تجارب کشورهای دیگر و بومی سازی آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در مطالعات و پژوهش به فضای کالبدی فیزیکی مدارس نیز باید پرداخت بیان کرد: مدرسه جمهوری علم است و با دمیدن روح و پویایی به آن می توان به هم افزایی و یادگیری کمک کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه ورود به مسائل و موضوعات برنامه درسی، کسب مهارت های زندگی در دانشجویان و دانش آموزان را سودمند دانست و اظهار کرد: ثبت تجارب معلمی قابلیت تبدیل به مقاله علمی خواهد داشت.

وی یکی از آسیب های پژوهش را کار بر مقالات تکراری و تاریخ گذشته دانست و بر مهارتی کردن آموزش، تبدیل تجارب زیسته به ایده ملی، آموزش نرم افزار، برگزاری کارگاه های تحقیق، عبور از داشته ها و یافته ها و جسارت در طرح نظریه، آینده پژوهی و دوری از عناوین کلی و... تاکید کرد.

خنیفر تصریح کرد: معلم بهترین فردی است که باید از تحقیقات کیفی استفاده کند و یک معلم و دانشجوی خوب پژوهشگر باید جسارت نقد داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار