مدیرکل خوزستان: توجه به تعلیم و تربیت دختران باعث ارتقای شاخص‌های فرهنگی در جامعه می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان توجه به تعلیم و تربیت دختران را باعث ارتقای شاخص‌های فرهنگی در جامعه دانست.

کد مطلب: ۷۰۲۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش ، محمد تقی زاده پیش از ظهر امروز 24 دی ماه 96 در جمع معلمان حق التدریس بخش شعبیه شوشتر گفت: بهسازی و توانمد سازی نیروی انسانی مهمترین اولویت آموزش و پرورش خوزستان است.
وی افزود: استان خوزستان با دارا بودن 1 میلیون دانش آموز دارای رتبه سوم کشوری در آمار دانش آموزان است که باید نهایت تلاش برای آموزش آنها صورت بگیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معلمان باید به دنبال آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان باشند، یادآور شد: محبت، دوستی، رفاقت، وحدت و هماهنگی ساده ترین واژه هایی است که دانش آموزان باید درک درستی از آنها باشند تا بتوانند در تولید علم، صنعت، تکنولوژی و اشتغال موفق عمل کنند.
وی با بیان اینکه ثروت پایدار یک جامعه نیروی انسانی داناست، تصریح کرد: انسان دانا انسانی است که ساده ترین مفاهم زندگی اجتماعی خود را بشناسد و با تاریخ گذشته سرزمین خود در حوزه های دینی، مذهبی، ملی و فرهنگی آشنا باشد.
تقی زاده سه مشکل همیشگی در فرآیند توسعه که از سوی همگان اعلام می شود را کمبود نیروی انسانی، منابع مالی و تجهیزات عنوان کرد و گفت: اگر برنامه ریزی درستی داشته باشیم با وجود تمامی این مشکلات می توانیم در بستر توسعه و پیشرفت قرار بگیریم.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش هیچگاه اولویت اول دولت ها نبوده است، تصریح کرد: معنا و مفهوم آموزش و پرورش توسط بسیاری از مسئولین درک نشده و باید این امر برای همگان روشن شود که آموزش و پرورش وقتی به رشد و بالندگی دست پیدا می کند که ذهن همه مردم و مسئولین درگیر مسئله تعلیم و تربیت شود.
تقی زاده مشکل اول کشور و استان را بیکاری دانست و گفت: خوزستان دارای رتبه سوم بیکاری در کشور است و آموزش و پرورش خوزستان نیز با 10 هزار کمبود معلم مواجه بود. از این رو با پیگیری مستمر توانستیم 4 هزار نیرو در خوزستان را به صورت حق التدریس جذب آموزش و پرورش کنیم که در حال حاضر بر سر کلاس های درس مشغول تدریس هستند.
وی همچنین با تدوین برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان در 20 شاخص اشاره کرد و اضافه کرد: یکی از مهمترین کارهای صورت گرفته در آموزش و پرورش خوزستان تدوین این برنامه با 20 اولویت بود و با کارهای مداومی که صورت گرفت به عنوان مثال در یک شاخص مثل پیش دبستانی، توانستم از رتبه 18 به رتبه اول کشوری دست پیدا کنیم.
تقی زاده در جمع معلمان حق التدریس بخش شعبیه شوشتر، با تاکید بر لزوم ترویج کتابخوانی بین دانش آموزان گفت: وقتی بر سر کلاس های درس حاضر می شوید دانش آموزان را به کتابخوانی تشویق کنید تا شاخص کتابخوانی که در کشور با افت روبرو شده است را ارتقا بدهیم.
وی در عین حال با تاکید بر توجه به تعلیم و تربیت دختران دانش آموز، خاطر نشان کرد: این امر موجب ارتقای سطح شاخص های فرهنگی و اجتماعی در جامعه می شود چرا که دختران دانش آموز مادران آینده فرزندان این سرزمین هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار