معاون پرورشی و فرهنگی استان زنجان در گفت‌و‌گو با پانا

مسابقات فرهنگی و هنری باعث شناخت و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان است

زنجان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل زنجان مسابقات فرهنگی و هنری را معطوف به شناخت و پرورش استعداد های دانش آموزان،شکوفایی خلاقیت های آنان و همچنین توسعه رویکرد های تربیتی در بین دانش آموزان دانست.

کد مطلب: ۶۹۹۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد

محمود عباسی در گفت و گو با خبرنگار پانا، در خصوص رابطه ی نماز با دانش آموز بیان کرد:آموزش و پرورش در حوزه ی پرورشی و فرهنگی مسابقاتی را طراحی کرده و همه ساله این مسابقات در سطح کشوری و استانی برگزار می شود.

وی ادامه داد:این نوع مسابقات معطوف به شناخت و پرورش استعداد های دانش آموزان،شکوفایی خلاقیت های دانش آموزان وهمچنین توسعه رویکرد های تربیتی در بین دانش آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل افزود:در یک نگاه کلی حدود 75 درصد از دانش آموزان استان سال قبل در مسابقات قرآن و عترت نماز که در 14 رشته اجرا شده بود شرکت کرده بودند که به جرات می توان گفت که بیش از نیمی از دانش آموزان استان زنجان علاقه مند به فعالیت های قرآنی هستند.

عباسی با بیان اینکه مسابقات نوعی رقابت است ولی در آموزش و پرورش رقابت صرف منظور نیست،بیان کرد: این نوع مسابقات بیشتر از اینکه برای دانش آموزان جنبه ی هدف داشته باشد جنبه ابزاری و وسیله ای دارد تا بچه ها با شرکت در این مسابقات با دیدن رشد و شکوفایی استعداد های خودشان و همشاگردیهای خودشان بتوانند خودشان را در واقع ارتقاء بدهند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقاتی که آموزش و پرورش انجام می دهد،گفت: در مسابقات فرهنگی و هنری بیش از 72 رشته وجود دارد که 14 رشته مرتبط با قرآن و عترت نمازبرگزار می‌شود که در تمامی اینها ضمن رقابت و مسابقه بین دانش آموزان با نگاه و پذیرش تفاوت های فردی دانش آموزان یک نوع ابزار تربیتی هم محسوب می شود.

این مقام مسئول ادامه داد:وقتی دانش آموزان با مفاهیم فرهنگی ،ایرانی و قرآن و عترت نماز در سه مرحله ی آموزشگاهی ،ناحیه ای و استانی آشنا می شوند و در این رقابتها کسب تجربه می کنند،با توجه به کسب اطلاعات دینی و مذهبی و قرآنی که پیدا می کنند، خود به خود به طرف قرآن و عترت نماز و ارزش های راستین دین اسلام کشیده می شوند و این باعث می شود که دانش آموزان دنبال مطالعات بیرون ازمدرسه بروند و در کنار این ارزش های دینی را ما نهادینه می کنیم و اخلاق بچه ها را تربیت کنیم و اطلاعات مفید علمی و فرهنگی را بالا ببریم و نوعی اشتیاق درونی برای فراگیری در بچه ها ایجاد کنیم که از معبر همین مسائل امر به معروف و نهی از منکر نیز اتفاق می افتد.

عباسی با بیان اینکه در سه سال اخیر استان زنجان در مسابقات فرهنگی و هنری و پرسش مهر غالبا در رتبه های اول تا سوم کشوری همیشه بوده است،گفت:در مسابقات قرآن در بین دانش آموزان اخیرا رتبه های کشوری داریم دو سال اخیر موفق به کسب 10 رتبه ی کشوری شدند و سال گذشته 6 رتبه داشتیم که از بین این ها دو رتبه کشوری را فرهنگیان استان کسب کرده بودند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان زنجان اظهار داشت:علی رغم مشکلات بسیار شدید مالی در آموزش و پرورش استان فضای تربیتی به همت معاونین پرورشی و مربیان تربیتی، زنده و پویاست و علی رغم مشکلات و تنگناهای مالی نیروهای انسانی در سطح استانی چیزی را کم نگذاشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار