معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

استقرار پایه دوازدهم مهم ترین چالش آموزش و پرورش است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: استقرار پایه دوازدهم مهم ترین چالش آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۶۹۹۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد

عاشور اکرمی در جلسه کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز در محل اتاق جلسه هنرستان شهید دکتر مفتح گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی و فضاهای آموزشی ؛استقرار پایه دوازدهم از اول مهر آینده به عنوان مهم ترین چالش آموزش و پرورش است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل ادامه داد : با روی کار آمدن برنامه تعالی کارهای حاشیه ای از آموزش و پرورش حذف میشود و تکامل و پویایی را به دنبال دارد و هدف از اجرای این برنامه کمک به مدارس است.

وی ادامه داد : در نمره های نهایی استان سوم کشور را کسب کرده است و شاهد موفقیت های زیادی در رتبه های برتر کنکور سراسری در رشته های مختلف بودیم.

عاشور اکرمی با اشاره به اینکه برنامه های آموزش و پرورش برگرفته از متن سند تحول بنیادین است گفت : برنامه درس ملی در متن این سند قرار دارد و برنامه تعالی آموزشگاهی بهترین الگو برای اجرای برنامه تعالی است .

اکرمی افزود : کارگاه های آموزشی برنامه تعالی مدیریت مدرسه مورد توجه قرار گیرد و به مدارس لازم التوجه و مدارس غیر دولتی و همچنین دروس لازم التوجه توجه ویژه ای شود و تاکید بر مشارکت در جشنواره های جوان و نوجوان خوارزمی ، بررسی درس به درس و فعال نموده سرگروه های درسی در دروس لازم التوجه می تواند دراین زمینه موثر باشد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز نیز دراین جلسه سند تحول بنیادین را ملاک و اصل دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت : اولویت کاری و سرلوحه برنامه های ما ارتقای کیفیت و پویایی آموزش است.

جواد لطف اله پور ادامه داد : در سال تحصیلی آینده با توجه به استقرار پایه دوازدهم 150 نفرنیرو نیاز داریم و با توجه به امکانات موجود هم از نظر فضا هم نیروی انسانی درضیق قرار داریم و با برگزاری جلسات متعدد ، بازدید میدانی از فضاها ، تشکیل کمیته ها و کارگروه ها در تلاش هستیم تا در مهر سال آینده دچارمشکل نشویم.

این مقام مسئول ادامه داد : با حمایت های اداره کل و تلاش همکاران ستادی و فعالیت مجدانه مدیران و معلمان در خط مقدم شاهد موفقیت های زیادی در زمینه های مختلف هستیم و این موفقیت با حذف برخی کاغذبازی ها و کم شدن تعداد نامه و بخشنامه های غیر ضرور بیشتر و بیشتر می شود

این مقام مسئول ادامه داد : نتایج امتحانات نوبت اول و کارنامه عملکرد مدارس در انتخاب و انتصاب مدیران مد نظر و ملاک خواهد بود .

جواد لطف اله پور اذعان داشت : مقوله تربیت بدنی با توجه به مشکلات چاقی و کم تحرکی و ... مهم است و در هیچ یک از فضاهای آموزشی اجازه تبدیل فضاهای ورزشی به آموزشی را نخواهیم داد .

ولی نژاد رئیس گروه آموزش متوسطه دوره اول ، حقایی رئیس گروه آموزش متوسطه دوره دوم ، محمدی رئیس گروه آموزش فنی و حرفه ای و قاسملو رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی اداره کل نیز در این جلسه به ارایه بازخورد بازدید دو روزه خود از مدارس متوسطه ناحیه یک تبریز پرداختند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار