در گفت‌وگو با پانا

عضو شورای شهر تهران خبر داد: احتمال فاز بندی در اجرای طرح جدید ترافیکی

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از احتمال فازبندی اجرای طرح جدید ترافیک در سال97 خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۸۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد

محمد علیخانی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به رد گفته های برخی مدیران شهری مبنی بر اینکه طرح جدید ترافیکی نیازی به مصوبه شورا ندارد، گفت: شهرداری نمی‌تواند نسبت به سیاست‌های شورا بی‌توجه باشد وگفته برخی مدیران شهری درباره اینکه نیازی به مصوبه شورا نیست،صحت ندارد. این طرح موضوعی سه جانبه میان شورا، شهرداری و شورای عالی ترافیک تهران است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه طرح جدید ترافیک تهران باید به صورت مشترک تصمیم‌گیری شود، گفت: ارگان‌های تصمیم گیرنده در خصوص طرح جدید ترافیکی ممکن است نظرات و پیشنهاداتی داشته باشند که باید بررسی شود. روز گذشته هم در جلسه‌ای که برگزار شد، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و نقطه نظرات مشترکی مطرح شد. البته بر روی برخی موارد طرح نظراتی داریم که کارشناسان شهرداری معتقدند فعلا زیرساخت‌های آن وجود ندارد.

علیخانی در ادامه با بیان اینکه طرح جدید ترافیک برای کل شهر تهران به صورت یکپارچه است، گفت: البته از آنجا که همه شهر تهران مجهز به دوربین نیست و زیرساخت لازم فراهم نیست، ممکن است این طرح در چند فاز اجرا شود.

وی اضافه کرد: در مجموع شورای شهر نسبت به موضوع بازنگری طرح ترافیک با شهرداری تهران اتفاق نظر دارد و معتقدیم عدالت باید برقرار شود و تبعیض های استفاده از طرح ترافیک باید برطرف شود . هدف از این طرح مدیریت ترافیک و کاهش آلودگی هواست که فکر می‌کنیم با مدیریت صحیح این اتفاق تا حدود زیادی صورت می‌گیرد.

وی درباره حذف سهمیه طرح ترافیک گفت: وقتی تردد برای عموم آزاد شود، دیگر سهمیه‌ای وجود ندارد و همه می‌توانند استفاده کنند منتهی تردد برای وسایل نقلیه عمومی آزاد است و برای جانبازان، معلولان و بیماران خاص نیز تدابیری اندیشیده شده است. بحث تخفیف نیز مطرح نیست چون بخشی از مسئولیت با شهرداری است که باید تسهیلاتی برای این گروه‌ها ایجاد شود که ما به سهم خود 50 درصد تسهیلات را به این افراد می‌دهیم و بخشی هم بر عهده بنیاد شهید، وزارت بهداشت و دولت است که باید مشارکت کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درخصوص اجرای طرح جدید ترافیک از سال آینده نیز توضیح داد: مشکلی برای اجرای این طرح در سال 97 وجود ندارد. اگر به شورای عالی ترافیک برود و تصویب شود، بحث تعرفه گذاری نیز انجام می‌شود و پس از آن اجرا خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه طرح جدید ترافیک به گونه‌ای طراحی شده که ترددهای زائد حذف می‌شود، خاطرنشان کرد: هم اکنون با اینکه مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک صادر می‌شود به همان اندازه نیز تخلف انجام می‌شود که این مسأله در طرح جدید، مدیریت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار