رئیس‌ اداره سواد آموزی شهرستان بویراحمد:

مهارتهای اساسی زندگی و حقوق شهروندی به سواد آموزان آموزش داده می شود

رئیس‌ اداره سواد آموزی شهرستان بویراحمد گفت: با ایجاد و راه ندازی یک مرکز یادگیری محلی علاوه بر آموزش سواد پایه جهت توانمندی سازی بی سوادان و کم سوادان، مهارت های اساسی زندگی و حقوق شهروندی با مشارکت دستگاها و نهادهای مختلف به سواد آموزان آموزش داده می شود.

کد مطلب: ۶۹۷۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد

طالب راشدی در گفت و گو با پانا، ضمن گرامی داشتن هفته سواد آموزی و فرمان تاریخی حضرت امام(ره) در هفتم دیماه ۵۸ و منویات مقام معظم رهبری در به صفر رساندن بی سوادی، اظهار کرد: اداره سواد آموزی شهرستان بویراحمد با همکاری آموزش و پرورش استان و مؤسسات طرف قرارداد ۸۳۰ نفر از بی سوادان و کم سوادان را در سال 96 تحت آموزش های سواد پایه و آموزش مادالعمر قرار داده است.

وی افزود: بر اساس مصوبات شورای پیشتیبانی سواد آموزی و با همکاری دستگاهای عضو کمیته امداد امام خمینی(ره), مرکز بهداشت شهرستان تعداد 90 نفر از بی سوادان مددجو و مستمری بگیر در دوره سواد آموزی ثبت نام و مشغول به تحصیل می باشند.

رئیس‌ اداره سواد آموزی شهرستان بویراحمد ایجاد و راندازه ی یک مرکز یادگیری محلی در منطقه مهریان را از اقدامات قابل توجه این اداره خواند وگفت: در این مرکز مهارت های اساسی زندگی و حقوق شهروندی با مشارکت دستگاها و نهادهای از قبیل جهاد کشاورزی, بهداشت، درمان فنی و حرفه ای... به سوادآموزان آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه اگر سواد با اقدام عملی همراه باشد فراموش نمی‌شود، گفت: در مراکز یادگیری محلی با آموزش سواد و حرفه‌آموزی، سواد از حالت معمولی خارج شده و با آموزش مهارت‌های مختلف، «کیفیت زندگی» افراد ارتقا پیدا می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار