لاریجانی: اقدام امریکا، توطئه‌ای علیه فلسطین بود

تهران (پانا) – رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از تصویب طرح حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین، اقدام امریکا را توطئه‌ای علیه فلسطین اشغالی دانست.

کد مطلب: ۶۹۷۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ابتدا با ۱۹۸ رای موافق، و یک رای ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر به کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین رای دادند و پس از آن نیزجزئیات این طرح به رای گذاشته شد که به تصویب مجلس رسید .

براساس ماده واحده این طرح یک تبصره به شرح زیر به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب ۱۳۶۹/۲/۱۹ الحاق می شود و بر اساس آن دولت مکلف است از همه قدس شریف به عنوان پایتخت همیشگی کشور فلسطین حمایت کند.

نمایندگان مجلس پس از رای به طرح حمایت از فلسطین شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

لازم به ذکر است که دو فوریت این طرح در جلسه روز یکشنبه هفته جاری در مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود.

بعد از این تصویب نمایندگان، علی لاریجانی که ریاست جلسه را عهده دار بود اظهارداشت: از شما نمایندگان تشکر می کنم که به موقع این کار را انجام دادید، اقدامی را که به نظر طراحی شده از سوی رئیس جمهور آمریکا بود در حقیقت یک توطئه ای بود که روند سازش آبکی را دنبال می کردند تا لطمه ای به فلسطین بزنند .

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: اما زمانی که با واکنش افکار عمومی کشورها و همچنین کشورهای اسلامی مواجه شدند دنبال یک سناریوی مبتذل دیگر رفتند .

لاریجانی خاطرنشان کرد: آن ها در سازمان ملل متحد یک آهن پاره را به نمایش گذاشتند و ادعا کردند این لاشه های موشکی است که جمهوری اسلامی ایران به یمن داده اما سازمان ملل با رأی بالا کار آنها را تقبیح کرد .

وی در پایان نمایندگان مجلس را خطاب قرارداد و اظهارداشت: کار درستی در مجلس انجام شد و از شما تشکر می کنم. ان‌شاءالله دولت با این پشتیبانی به جد این طرح را دنبال کند تا این توطئه ها را خنثی نماید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار