معاون پژوهش،برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:

پژوهش مهمترین رکن فعالیت یاددهی یادگیری است

بهارستان (پانا) - معاون پژوهش ،برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در آئین تجلیل از برگزیدگان برتر پژوهشی ناحیه دو بهارستان گفت: پژوهش مهمترین رکن فعالیت یاددهی- یادگیری است.

کد مطلب: ۶۹۵۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران، حسین سنجری معاون پژوهش ،برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان گفت: دانش بشر حاصل تلاش های کاوشگرانه از نسلی به نسل دیگر است و نیاز انسان به دانستن نیازی فطری است.

وی با اشاره به نظریات مختلف ادراکی، تاکید کرد: در همه این روشها، تحقیق و پژوهش نهفته است وبدون تحقیق و پژوهش کار به سرانجام نمی رسد و لزوما همه پژوهش ها نیز منتج به تولید دانش نمی شود.

این مقام مسئول در ادامه پژوهش را مجموعه فعالیت های نظام مند و هدفمند که برای پاسخ به پرسش ها و کشف مجهولی در راه رسیدن به توسعه علم و دانش بشر صورت می گیرد،دانست و ادامه داد: پژوهش مهمترین رکن فعالیت یاددهی یادگیری است

سنجری با تاکید بر اینکه ،پژوهش در برنامه سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی به عنوان مرکز ثقل آموزش می باشد ، تصریح کرد: در این سند به یادگیری خلاق به جای یادگیری حافظه محور تاکید می شود وتحول در آموزش و پرورش بدون اندیشه و تحول در معلمان اتفاق نخواهد افتاد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار