عضو سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد

چرایی انعقاد قراردادهای عمرانی شهرداری با قرارگاه خاتم الانبیا

تهران (پانا) - به گفته عضو سابق شورای شهر تهران در همه دوره‌ها شهرداری و دولت‌ها برای اجرای بسیاری از پروژه‌های بزرگ با قرارگاه خاتم الانبیا قرارداد امضاء می‌کردند و این مختص به دوره خاصی نیست .

کد مطلب: ۶۹۳۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد

ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به انتقاداتی که به عملکرد مدیریت شهری گذشته می‌شود، گفت: انتقادات از عملکرد شهرداری در برخی از حوزه‌ها وجود دارد که باید بیشتر بررسی شود و انتظاری که از اعضای شورای پنجم و شهردار تهران وجود دارد این است که برای انتقادات وقت بیشتری بگذارند چون هر اعتراضی که می‌شود تبعات آن به مردم برمی‌گردد.

مستندات نقد شورای چهارم به شهرداری موجود است

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: ازاینکه اعضای شورای شهر درباره مشکلات مربوط به انضباط مالی مدیریت شهری گذشته نقدهایی دارند، اشکال ندارد و ما هم در شورای چهارم این انتقادات را داشتیم. همانطور که در موضوع حسابرسی‌ شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری تا پایان سال 94 شرایط بدی را داشتیم و نشان می‌داد که انضباط مالی در شهرداری تهران وجود نداشته، پس از آن یکسری اتفاقات افتاد که با پیگیری‌های شورای چهارم شرایط در سال 95 و 96 نسبت به دوره‌های قبل بهتر شد. بنابراین شورای چهارم نیز انتقاداتی به عملکرد شهرداری داشته و مستندات آن وجود دارد.

وی با اشاره به وظیفه نظارتی شورای شهر بر عملکرد شهرداری تهران گفت: وظیفه شورا نظارت بر عملکرد شهرداری است و ما هم در شورای چهارم چندین گزارش به سازمان بازرسی ارائه کردیم اما معتقدم شورای پنجم قبل از اینکه مسایل را در سطح جامعه مطرح کنند، باید کار کارشناسی بیشتری کنند و انتقادات اصولی باشد.

این عضو سابق شورای شهر تهران درباره کاهش اختیارات شهردار تهران نیز توضیح داد: در شورای چهارم اختیارات جدیدی به شهردار تهران واگذار نشد و هر آنچه که وجود داشت از شورای سوم بود. اگر موضوع کاهش اختیارات شهردار تهران از ابتدای شورای چهارم توسط اعضای شورا مطرح می‌شد حتما پیگیری می‌کردیم اما در اواخر کار شورا مطرح شد.

قناعتی در ادامه همچنین درخصوص محدودیت ارائه برخی تسهیلات شهرداری به کارکنان این مجموعه گفت: شهرداری تهران در قالب تعاونی مسکن، تسهیلاتی را به کارکنان شهرداری ارائه می‌دهد که شورای شهر می‌تواند این اختیارات را بررسی و آن را محدود کند.

چرایی انعقاد قراردادهای عمرانی شهرداری با قرارگاه خاتم الانبیا

این عضو شورای شهر تهران درباره چرایی انعقاد قراردادهای عمرانی شهرداری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز گفت: انعقاد قرارداد با این قرارگاه فقط در سطح تهران انجام نمی‌شود بلکه همه دولت‌ها نیز با قرارگاه خاتم در سطح کشور همکاری دارند. مدیریت شهر تهران نیز در برخی پروژه‌های بزرگ که فعالیت عمرانی آن‌ها زیاد است با قرارگاه خاتم همکاری می‌ کند به این دلیل که تخصص لازم و پشتیبانی مالی در این قرارگاه وجود دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار