محسن علی‌اکبری در گفت و گو با پانا:

کمبود فیلم با کیفیت باعث هدایت مخاطب به آثار قاچاق است

تهران(پانا) - محسن علی اکبری معتقد است فیلمسازی، با کیفیت و استاندارد لازم می تواند ذائقه مخاطب را به سمت فیلم‌های ایرانی که به صورت رسمی توزیع می‌شود، هدایت کند.

کد مطلب: ۶۹۳۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
محسن علی‌اکبری، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت و گو با پانا درباره محصولات فرهنگی قاچاق و غیرمجاز در سطح بازار عنوان کرد: مهمترین مسئله در بحث قاچاق محصولات فرهنگی، فیلم‌هایی است که با مجوز رسمی ساخته می‌شود اما از نظر کیفیت و استاندارد سلیقه مخاطب را تامین نمی کنند. این موضوع باعث می شود تا ذائقه مخاطب تغییر کند.
وی ادامه داد: زمانی که مخاطب با فیلمی که مورد رضایتش نیست، روبرو می شود، سلیقه اش به سمت فیلم های ماهواره ای، قاچاق و غیرمجاز هدایت می شود. بنابراین هنرمندان باید کیفیت محصولات خود را تا حد ممکن ارتقا دهند. زمانی که بحث فیلم و سینما مطرح است باید حرفی برای گفتن داشته باشیم. مخاطب باید با رضایت فیلم ایرانی را خریداری کند.
علی اکبری گفت: اگر در تولید آثار فرهنگی ضعیف عمل کنیم دشمن همیشه آماده است تا خوراک جایگزینی را برای مخاطبان ما تهیه کند. به همین دلیل فیلم هایی را تهیه می کند که مبتذل است و خوراک مخاطب ایرانی می شود. سرمایه گذاری های کلانی از سمت دشمن انجام شده است که با تهیه فیلم هایی مبتذل فرهنگ ایرانی آمیخته با اسلام را از بین ببرند.
این تهیه کننده سینما بیان کرد: برای حفظ تمدن و فرهنگِ خود فیلم های مطلوب نداریم و این موضوع جای نگرانی دارد. با سینما بیگانه مخالف هستم، به نظرم با شدت ترین شکل ممکن باید با این هجمه فرهنگی مقابله شود و باید در فکر این باشیم که فرهنگ خود را جایگزین فیلم های قاچاق کنیم.
وی ادامه داد: در کنار موضوعاتی که مطرح شد، نظارت از سوی مسئولان بر روی آثار کپی رایت غیرمجاز باید بیشتر و قانون محکمی‌تری لحاظ شود تا بازدارنده فیلم قاچاق و کپی رایت غیرمجاز باشد.
علی اکبری گفت: به نظرم شاید نیاز باشد مجلس شورای اسلامی یک قانون به روز و محکم را تهیه کند و مسئولان با اجرای آن بتوانند مانع از فعالیت عاملان کپی رایت غیرمجاز شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار