پرداخت وام کارگشایی و اشتغال زایی به نیازمندان در پاکدشت

پاکدشت (پانا) - وام کارگشایی و اشتغال زایی در هشت ماهه امسال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان واجد شرایط شهرستان پاکدشت پرداخت شد.

کد مطلب: ۶۹۲۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستان های تهران، مجتبی عبداللهي سرپرست كميته امداد شهرستان پاكدشت با اشاره به پرداخت 251فقره وام قرض الحسنه در بخش کارگشایی و اشتغال زایی گفت: از این تعداد 143فقره وام کارگشایی و 108فقره وام اشتغال زایی از محل صندوق امداد ولايت و ساير بانك‌هاي طرف قرارداد كميته امداد است.

وی افزود در هشت ماهه اول امسال، 143فقره وام کارگشایی به مبلغ 320میلیون تومان به مددجويان و مراجعين واجد شرايط از طريق صندوق امداد ولايت پرداخت شده است.

عبداللهي با بيان اينكه سقف پرداخت وام ‌هاي كارگشايي پنج ميليون تومان است، افزود: كمك هزينه درمان، ازدواج، خريد و بهسازي و وديعه مسكن، كمك به خريد لوازم منزل، پرداخت بدهي، كمك هزينه تحصيلي و ايجاد اشتغال از موارد پرداخت وام کارگشایی هستند .

سرپرست كميته امداد شهرستان پاكدشت در ادامه با بيان اينكه يكي از رويكردهاي كميته پرداخت وام ‌هاي اشتغال‌زايي به مددجويان تحت حمايت اين نهاد است، گفت: يك ميليارد و 714 ميليون تومان تسهيلات اشتغال‌زايي در زمينه‌هاي كارانگيزي، توان‌افزايي، خودكفايي و كارآفريني به 108 خانوار تحت حمايت و نيازمندان متقاضي از محل منابع قرض‌الحسنه بانكي وام دادي در هشت‌ماهه نخست سال ۹۶ پرداخت‌شده است .

وي به ارائه خدمات آموزشي بلندمدت و كوتاه‌مدت مهارتي اشاره كرد و افزود: 461 نفر از مددجويان تحت حمايت كميته امداد شهرستان پاكدشت از آموزش‌هاي كوتاه‌مدت و بلندمدت فني و حرفه‌اي در قالب دوره‌هاي مهارت‌آموزي، پايدارسازي و توسعه و حرفه‌آموزي دانش‌آموزي بهره‌مند شده‌اند.

عبداللهي همچنين به كاريابي براي 61 نفر از مددجويان تحت حمايت اشاره و عنوان كرد: اين تعداد مددجوي تحت حمايت در همين مدت‌زمان از طريق مراكز كاريابي و تعامل با كارفرما جذب بازار كارشده‌اند.

وي گفت: ارائه خدمات فرهنگي در قالب برگزاري كلاس‌هاي آموزش خانواده، اردوهاي زيارتي و آموزشي و غيره ارائه مي‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار