رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی:

هدف ما این است که جستجوگری در دانش آموزان اتفاق بیفتد

تهران (پانا) – رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی هدف از تشویق و فرهنگ‌سازی در امر پژوهش در بین دانش‌آموزان را ایجاد روحیه جستجوگری عنوان کرد.

کد مطلب: ۶۹۲۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان در مراسم تقدیر از دانش‌آموزان پژوهشگر برتر سال 96 که امروز سه‌شنبه 21 آذر در مدرسه آرمینه مصلی‌نژاد منطقه 6 تهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت پژوهش در دستگاه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: موضوع پژوهش در آموزش‌وپرورش از مسائل جدی ماست؛ هم خود امر پژوهش که باید همه اقدامات ما با پیوست پژوهشی همراه باشد و هم ترویج فرهنگ پژوهش که باید در دستگاه تعلیم و تربیت شکل بگیرد. لذا تلفیق آموزش‌ و پژوهش یکی از برنامه‌های آموزشی تربیتی و از حوزه‌های یاددهی یادگیری است.

وی ادامه داد: ما در آموزش‌وپرورش سعی داریم بچه‌ها را به گونه‌ای تربیت کنیم تا پاسخگویی چرایی، چیستی و چگونگی مسائل باشند و به همین دلیل امر پژوهش حتی در دوران ابتدایی از طریق جشنواره جابربن‌حیان پیگیری می‌شود. در دوران متوسطه هم جشنواره جوان خوارزمی به امر پژوهش اختصاص یافته است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که جستجوگری در دانش‌آموز اتفاق بیفتد.

محمدیان در پایان از ورارت علوم تحقیقات و فناوری برای کمک و همکاری با آموزش‌وپرورش در برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش تشکر کرد و گفت امید که در آینده شاهد پژوهشگران جوانی باشیم که از مدرسه‌ها برخواسته‌اند و در عرصه‌های علمی تابناک خواهند درخشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار