مشارکت روستاییان در ساخت سازه‌های آبخیزداری روستای « کُندر»

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان البرز با اشاره به وقوع سیل سال ۹۴ در این منطقه گفت: سازه آبخیزداری روستای کندر سبب شد این روستا در حادثه سیل سال ۹۴ با خسارات کمتری مواجه شود به همین منظور مردم خواستار مشارکت در اجرای طرح سازه آبخیزداری روستا شدند.

کد مطلب: ۶۹۱۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرزدر کرج، اصغر بیات معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان البرز با اشاره به وقوع سیل سال ۹۴ در این منطقه گفت: سازه آبخیزداری روستای کندر سبب شد این روستا در حادثه سیل سال ۹۴ با خسارات کمتری مواجه شود به همین منظور مردم خواستار مشارکت در اجرای طرح سازه آبخیزداری روستا شدند.

وی با بیان اینکه در وهله نخست سازمان اعتباری بالغ‌ بر ۳۰۰ میلیون تومان را برای طراحی دو سازه جدید بالا و پایین‌ دست سازه قبلی مصوب کرد، ادامه داد: این امر سبب شد روستاییان برای تسریع در انجام امور اعلام آمادگی کنند.

بیات گفت: اعلام آمادگی روستاییان موجب شد سازمان میزان اعتبار را به دو برابر یعنی چیزی حدود ۶۰۰ میلیون تومان افزایش دهد که نوید خوبی برای مردم بود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان البرز با اشاره به اینکه نبود راه دسترسی مشکل عمده پیش روی این پروژه بود که با مشارکت مردم برطرف شد، تصریح کرد: مردم با صرف اعتباری بالغ‌بر ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان راه پیش روی اجرای این پروژه را با رعایت ملاحظات زیست‌ محیطی تحت نظر اداره کل منابع طبیعی به‌ منظور کاهش تخریب محیط‌ زیست احداث کردند.

وی با بیان اینکه یکی از دو سازه آبخیزداری داری یاد شده با پیشرفت ۶۰ درصدی و دیگری با پیشرفتی حدود ۱۰۰ درصد در حال انجام و اجرا است، گفت: خوشبختانه مجمع خیرین استان البرز نیز قول مساعدت ۸۰ میلیون تومانی در خصوص تکمیل این پروژه را داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار