افتتاح بزرگترین مجموعه کارگاه کامپیوتر آموزش و پرورش در شرق کشور

بزرگترین مجموعه کارگاه کامپیوتر آموزش و پرورش در شرق کشور افتتاح شد.

کد مطلب: ۶۹۰۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا امینی نسب،مدیرهنرستان فنی و حرفه ای خلیج فارس شهرستان بیرجند در گفت و گو با خبرنگار پانا از خراسان جنوبی گفت:مدرسه خلیج فارس با 90دستگاه کامپیوتر و 6کارگاه،بزرگترین مجموعه کارگاه کامپیوتر آموزش و پرورش در شرق کشور است.

مدیر هنرستان فنی و حرفه ای خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار پانا از بیرجند گفت:این مدرسه کامپیوتر های معیوب و بلااستفاده ارگان ها و سازمان های دولتی را دریافت و مجددا بررسی و درست میکند.

امینی نسب افزود : از اول سال تحصيلي جاری،20 دستگاه كامپيوتر به كارگاه ها اضافه و 50 دستگاه كامپيوتر جهت استفاده ديگر مدارس در اين هنرستان امده شده است وحدود 50 دستگاه ديگر از مراكز آموزشي تحویل داده شده است که بهد از تعمیرات موردنیاز مجددا به مراکز فرستنده،تحویل داده شده است.

وی اضافه کرد: اين دستگاه هاي كه ما از ارگان ها وادارات گرفته ايم به عنوان دستگاه اسقاطي که در انبارهاي سازمان هاو ادرات مختلف ميباشد و تاکنون اداراتی مانند استانداري، شهرداري، منابع طبيعي، ثبت احوال و... به آموزش و پرورش كمك كرده اند و در اختيار آموزش وپرورش قرار داده اند و اين دستگاه ها با هماهنگي اداره كل آموزش و پرورش به ما تحويل داده ميشود كه به عنوان يك پايگاه مركزي دراين هنرستان تعميروبروزرساني ميشود.

مدیر این هنرستان در ادامه گفتگو بیان کرد: اين كاري در راستاي اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي در حوزه ITانجام شده است زیرا كشور جمهوري اسلامي توليد كننده سخت افزار كامپيوتر نم يباشد واكثر سخت افزار در كشور ما وارداتي است بنابراين ما هرچقدر نيازمان به واردات كمتر شود بهتر است.

امینی نسب اظهار داشت: هر دستگاه كامپيوتر بين50تا 100هزار تومان وبا توجه به نوع كاربرد ان هزينه شده است.

خبرنگار پانا:امیر مهدی حمیدیان فر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار