راه اندازی مراکز تخصصی مشاوره در آموزش و پرورش الزامی است

برگزاری جلسات کارگاه های اموزشی و آموزش خانواده در بین دانش آموزان و اولیای آنها و همچنین ارجاع دانش آموزان با مشکلات رفتاری و شخصیتی به مراکز مشاوره ها پیگیری آنها تا درمان کامل؛ از جمله مواردی است که باید در سطح جامعه اجرا شود.

کد مطلب: ۶۹۰۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا زهرا سلامه زاده مدیر دبیرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) طرق رود در گفتگو با خبرگزاری پانا گفت : آسیب های روانی و روحی دانش اموزان دختر در برابر مشکلات به وجود امده بسیار بیشتر از پسران است.

وی از مشکلاتی همچون فضای مجازی ، طلاق، اختلافات خانوادگی ، دوستیابی، و ... در بین دختران خبر داد و افزود : با فراگیر شدن فضای مجازی و دسترسی آسان به اینترنت و عدم آگاهی برخی والدین از محتویات اینترنت مشکلات عدیده ای برای دانش آموزان و خانواده های انها به وجود امده است.

سلامه افزود : برگزاری جلسات کارگاه های اموزشی و آموزش خانواده در بین دانش اموزان و اولیای انها و همچنین ارجاع دانش آموزان با مشکلات رفتاری و شخصیتی به مراکز مشاوره ها پیگیری انها تا درمان کامل؛ از جمله مواردی است که باید در سطح جامعه اجرا شود.

وی از نبود مراکز تخصصی مشاوره در امر مشکلات و آسیبهای اجتماعی خبر داد و افزود در صورت بروز مشکلات رفتاری و اخلاقی در دانش اموزان و نبود مراکز مشاوره جهت ارجاع دانش اموز و پیگیری برطرف نمودن مشکلات ان ، خود باعث بروز مشکلات دیگری برای آنها می شود.

وی در ادامه نقش همسالان را در بروز مشکلات یا برطرف نمودن مشکلات مهم و اساسی دانست.

زهرا سلامه زاده از تأثیرات مثبت آموزش این مهارت های زندگی را کاهش مشکلات روانشناختی، رفتاری و اجتماعی و پیشگیری از رفتارهای خشونت آمیز و افزایش مهارت های مقابله با عوامل منفی و خطرساز برقراری روابط مثبت و موثر اجتماعی دانست.

مدیر دبیرستان فاطمه الزهرا افزود :نقش پدر و مادر و بخصوص پدر در خانواده را مهم برشمرد و افزود اگر پدر بتواند نقش حمایتی و قوی برای دختر

داشته باشد و این احساس را در دختر بوجود بیاورد که همواره از آنان پشتیبانی کرده و مراقب آن‌ها هستند، بسیاری از مشکلات دختران حل خواهد شد، اما متاسفانه مادران به خاطر محکوم نشدن از سوی همسران خود در مورد تربیت فرزندان، مسائل را به آنها بازگو نمی‌کنند، به عبارتی پدران از مسائل مرتبط با فرزندان خود بی‌اطلاع هستند و تنها زمانی خبردار می‌شوند که اتفاقات ناگواری برای فرزندانشان رخ داده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار