رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی در طرح مبین در مراغه:

دانش آموزان را به حیات طیبه سوق دهیم/گسترش فرهنگ نمازتوسط مدیران مدارس

رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی بر سوق دادن دانش آموزان به سمت حیات طیبه تاکید کرد و گفت:بهترین شخصی که ما می توانیم با کمک او دانش آموزان را به سمت فرهنگ نماز سوق دهیم مدیران مدارس هستند.

کد مطلب: ۶۸۸۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، اسدالله ضیایی در طرح مبین در مراغه با بیان این که انسان به ذات استعداد خود تمایل به خدا دارد و بهترین شخصی که ما می توانیم با کمک او دانش آموزان را به سمت فرهنگ نماز سوق دهیم مدیران مدارس هستند،اظهار کرد: اگر ما بتوانیم مدیر مدرسه را برای توجه به اقامه نماز در مدارس توجیه کنیم،موفقیت های بسیار بزرگی را در نتیجه این کار بدست خواهیم آورد.

وی افزود: به همین منظور چند سال گذشته تصمیم بر این شد تا طرح مبین (دوره مدیریت برنامه های یاوران نماز) ویژه مدیران مدارس پیشنهاد و اجرایی شود و در استان های مختلف این دوره برگزار شد و دوسال پیش استان آذربایجان شرقی میزبان هفت استان شمالغرب کشور بود که به همت آموزش و پرورش استان به شکل منسجم و هماهنگ برگزار شد.

رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی اضافه کرد: بازخود خوب این طرح ما را براین داشت تا طرح را ادامه دهیم و برای مدیرانی که تا به حال در دوره های طرح مبین شرکت نکرده اند نیز دوره ها را برگزار کنیم.

ضیایی با بیان این که با بیان این که اساتید برجسته از استان قم برای تدریس در دوره ها دعوت شده است، گفت: روش هایی که مدیر در مدرسه می تواند اعمال کند تا دانش آموز را به مقصد نهایی برسد در این دوره ها تندریس می شود.

وی ادامه داد: اگر دانش آموزان در خصوص نماز، خوب توجیه شوند و تحت هر شرایطی هرچند با امکانات فیزیکی کم مدارس نماز را اقامه می کنند آن وقت آموزش و پرورش در این زمینه موفق عمل کرده است.

رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی تاکید کرد: فقط توجه به دروس نمی تواند شخصیت دانش آموز را ساخته و پرداخته و آینده دانش آموز را تضمین و بیمه کند.

ضیایی با اشاره به آیه 32سوره مائده " وَ مَنْ أَحْياها فَکَأَنَّما أَحْيَا النَّاسَ جَميعاً وَ لَقَدْ جاءَتْهُمْ رُسُلُنا بِالْبَيِّناتِ ثُمَّ إِنَّ کَثيراً مِنْهُمْ بَعْدَ ذلِکَ فِي الْأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ" گفت:باید ببینیم منظور این احیا، احیای زندگی حیوانی یا زندگی معقول یا حیات طیبه هست؟

وی افزود: بالاتر از عقل، خرد است که انسان را به سمت حیات بلکه حیات طیبه می کشاند و ما موظفیم دانش آموزان را به سمت و سوی حیات طیبه سوق دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار