استاد دانشگاه آفريقاي جنوبي بيان كرد؛

مطالعات تطبیقی تربیت معلم؛ ضرورت بالندگی معلمان

معاون دانشکده علوم تربیتی دانشگاه استلنبوش آفریقای جنوبی مطالعات تطبیقی تربیت معلم با محوریت دانشگاه، برنامه درسی و روش تدریس و ضرورت بالندگی معلم را مهم ارزیابی کرد.

کد مطلب: ۶۸۷۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، اسلم فتار، به سخنرانی درمورد سه محور، توجه به دیدگاه ها و نقطه نظرات افراد درباره دانشگاه، برنامه درسی و لزوم ورود این دیدگاهها در تربیت معلم؛ استفاده از روش های تربیتی مناسب برای تسهیل انتقال دانش برنامه درسی و بحث در مورد تعالی حرفه ای معلم به عنوان سنگ بنای اصلاحات تربیت معلم پرداخت.

وی در ادامه به این موضوع پرداخت که محورهای فوق چه مفهومی در آفریقا، سرزمینی که ندای برنامه درسی ضد استعماری را سر داده تداعی کرده و چگونه شرایط تحقیق آنها فراهم شده است.

معاون دانشکده علوم تربیتی دانشگاه استلنبوش با تاکید بر این عنوان که "برای برنامه های تربیت معلم(برنامه درسی مدرسه) چه دانشی از بیشترین اهمیت و ارزش برخوردار خواهد بود به بحث درخصوص لزوم توجه تربیت معلم به ترکیب 2دانش تخصصی و دانش در مورد دانش آموزان پرداخت و بیان کرد: این رویکرد معرفت شناسی بستر مساعدی را برای رشد استعدادها و توانایی تربیتی مدرسان و معلمان که موجب به تسهیل یادگیری دانش آموزان خواهد شد فراهم می کند.

وی مطالب خود را با نیاز به" تغییر و تحول برنامه درسی و روش های تربیتی" به همراه "کمک به بالندگی و تعالی حرفه ای معلمان از طریق مراکز دانشگاهی و سازمان های پشتیبان دولتی" به پایان برد و تصریح کرد: بدون چنین برنامه های بالندگی و آموزشی برای معلمان تحول برنامه های درسی عملاً به سختی محقق خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار