همایش «یاوران وقف» در ابرکوه برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت هفته وقف، همایش یاوران وقف به منظور تجلیل از فعالان عرصه توسعه و ترویج فرهنگ وقف در امامزاده احمد (ع) ابرکوه برگزار شد .

کد مطلب: ۶۸۷۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانای یزد، در این همایش که به ‌منظور تجلیل از فعالین عرصه ترویج فرهنگ وقف، برگزیدگان چهلمین دوره مسابقات قرآنی در مرحله شهرستانی و همچنین اصحاب رسانه ترتیب داده ‌شده بود، حجت‌الاسلام تقی فتاحی امام‌جمعه موقت به بیان اوصاف و فضیلت‌های وقف از دیدگاه قرآن و احادیث پرداخت .

«سيد محسن ابطحی» ريیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نيز در اين همايش از افزایش 200 موردی موقوفات در ابرکوه خبر داد و گفت: امسال با تلاش‌های بسیار در زمینه ترویج فرهنگ وقف، تعداد موقوفات شهرستان به هزار مورد رسید.

وي گفت: علاوه بر اين نيز 300 هکتار از اراضی موقوفی شهرستان سنددار شده و با وجود خشک‌سالی‌های پی‌درپی در چند سال اخیر، درآمد آن‌ها صدرصد افزایش داشته است .

ابطحی خاطرنشان کرد: در هر برهه زمانی که اعتماد مردم به مجموعه وقف بیشتر شده است ما نیز شاهد ثبت موقوفات بیشتری از سوی آنان بودیم، در همین راستا یکی از مهم‌ترین اهداف اداره اوقاف و امور خیریه، اعتمادسازی نسبت به اقدامات انجام‌شده در حوزه وقف و عمل به نیات واقفین است .

وی در ادامه متوسط درآمد امامزادگان را از محل نذورات ضریح دانست و اظهار کرد: درآمد مذکور ماهیانه برای هر امامزاده حدود دو میلیون تومان است که در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و امور جاری صرف می‌شود و با توجه به نظارت‌های همه‌جانبه تصور هرگونه فساد مالی در مجموعه اوقاف منتفی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار