دو فرد و چهار شرکت به تحریم های آمریکا علیه ایران اضافه شدند

وزارت خزانه داری آمریکا در اقدامی چهار شرکت و دو شخص را به بهانه ارتباط داشتن با سپاه پاسداران تحریم کرد.

کد مطلب: ۶۸۵۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از بی بی سی، وزارت دارایی آمریکا شبکه ای از افراد و شرکت ها که ادعا می کند برای سپاه پاسداران ایران ریال یمنی به ارزش بالقوه صدها میلیون دلار جعل می کردند تحریم کرده است.

این تحریم ها چهار شرکت و دو شخص «مسئول چاپ پول جعلی» را در بر می گیرد. نام این افراد رضا حیدری و محمود سیف اعلام شده است.

وزارت دارایی روز دوشنبه گفت که این شبکه محدودیت های صادراتی اتحادیه اروپا را برای انتقال تدارکات و تجهیزات لازم برای جعل پول دور می زد.

وزارت دارایی گفت این دو نفر از شرکت های "فورنت تکنیک" و "پرینتینگ تریدینگ سنتر" در فرانکفورت و "رایان پرینتینگ" و "تجارت الماس مبین" در تهران برای دور زدن این محدودیت ها و خریداری تجهیزات لازم برای چاپ اسکناس ها استفاده می کرد.

دولت آمریکا می گوید این پول برای نیروی قدس سپاه چاپ می شد که از سال ۲۰۰۷ موضوع تحریم های آمریکاست.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ماه پیش سپاه پاسداران را حامی تروریسم اعلام کرد و به وزارت دارایی دستور داد تحریم های شدید تازه ای را برای محدود کردن دسترسی آن به کالاها و منابع مالی وضع کند.

استیون منوچین وزیر دارایی در بیانیه ای گفت که نقشه جعل اسکناس آشکارکننده «فریبکاری در سطوح عمیقی است که نیروی قدس حاضر است آن را علیه شرکت هایی در اروپا، دولت هایی در خلیج فارس، و باقی جهان برای حمایت از فعالیت های بی ثبات کننده اش در جهان» به کار می گیرد.

او نوشت: «جعل (اسکناس) ضربه ای به قلب نظام مالی جهان است، و این واقعیت که عناصری در دولت ایران در آن دست دارند کاملا غیرقابل قبول است.»

براساس این بیانیه تاسیسات چاپ "پردازش تصویر رایان" متعلق به شرکت "تجارت الماس مبین" است که رضا حیدری مدیرعامل آن است و مسئول خریداری تجهیزات و مواد لازم برای جعل ریال یمنی بوده است.

به گفته وزارت دارایی نیروی قدس از این پول برای پیش بردن فعالیت هایش استفاده می کند.

این بیانیه مدعی شده است: «حیدری از شرکت های صوری و سایر شیوه ها برای پنهان کردن مشتری های نهایی شرکت از چشم فروشندگان اروپایی استفاده می کرد. او بخش های لجستیکی مربوط به خریداری و انتقال تجهیزات به ایران را با محمود سیف، مدیرعامل شرکت تجارت (الماس مبین) هماهنگ می کرد.»

دولت آمریکا دو ماه پیش تحریم هایی را بر اشخاص و شرکت هایی که به انجام حملات سایبری به بانک های آمریکایی یا در حمایت از سپاه پاسداران ایران متهم می کرد اعمال کرد.

به علاوه دولت ترامپ در ماه اکتبر تحریم های تازه ای علیه سپاه پاسداران اعمال کرد که گفت به دلیل حمایت این نهاد نظامی از حزب الله لبنان، حماس و طالبان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار