15هزاردانش آموز سمنانی درمدارس غیردولتی تحصیل می کنند

مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی در سال 92 بالغ‌بر 8 هزار و 900 نفر بود گفت: در سال 96 این تعداد به 15 هزار نفر افزایش یافت و این آمار قابل‌توجهی در مقایسه با سایر استان‌هااست.

کد مطلب: ۶۸۴۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محمدرضا جهان درجلسه شورای آموزش وپرورش استان سمنان عنوان کرد: در استان سمنان از 82 مدرسه غیردولتی در سال 92 به 143 مدرسه در سال 96 رسیدیم و این میزان مشارکت مؤسسان را در استان سمنان نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی در سال 92 بالغ‌بر 8 هزار و 900 نفر بود اذعان کرد: در سال 96 این تعداد به 15 هزار نفر افزایش یافت و این آمار قابل‌توجهی در مقایسه با سایر استان‌ها بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان از شد 14.5 درصدی تعداد مدارس غیردولتی در استان سمنان خبر داد و گفت: چهار سال گذشته میزان رشد مدارس غیردولتی در این استان 10 درصد بود.

وی با بیان اینکه چهار سال گذشته بالغ‌بر 260 مرکز علمی آزاد، تقویتی و کنکور در این استان وجود داشت خاطرنشان کرد: 355 مرکز علمی هم‌اکنون در استان سمنان در حال فعالیت است و بالغ‌بر 5 هزار نفر در مراکز غیردولتی استان سمنان شاغل هستند و از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

جهان با اشاره به کسب رتبه یکم کشوری در پوشش پیش‌دبستانی‌ها بیان کرد: رشد مراکز پیش‌دبستانی استان به بالغ‌بر 87 درصد رسیده است که این رقم آمار افراد بی‌سواد را نیز در استان سمنان کاهش می‌دهد.

وی ابراز داشت: مدارس غیردولتی استان، مراکز علمی آزاد و زبان و پیش‌دبستانی‌ها مدارس هیئت‌امنایی مدارس آموزش از راه دور در این حوزه تعریف می‌شود و 80 هزار نفر دانش‌آموز از خدمات این مراکز در حال بهره‌وری هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه بالغ‌بر 40 هزار نفر از دانش‌آموزان این مراکز ترمی هستند تصریح کرد: به همین دلیل نمی‌توان آمار ثابتی از تعداد دانش‌آموزان این بخش اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار