برگزاری سومین عصر شعر عاشورا در آموزش و پرورش عشایر فارس

مراسم سوگواره سومین عصر شعر عاشورا در دو گروه خواهران و برادران ویژه همکاران فرهنگی و دانش آموزان عشایر فارس برگزار شد.

کد مطلب: ۶۸۳۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، همزمان با ایام محرم و صفر و به منظور تعمیق هرچه بیشتر باورهای دینی فرهنگیان و دانش آموزان وشناسایی فرهنگ انسان ساز عاشورا ، مدیریت آموزش و پرورش عشایر فارس دومین عصر شعر عاشورا را ویژه دانش آموزان و فرهنگیان برگزارکرد.

مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس ضمن بیان واقعه تاریخی کربلا گفت : ما در صدد تعمیم فرهنگ عاشورایی در بین دانش آموزان بودیم و در همین راستا اقدام به برپایی عصر شعر عاشورا کردیم .

نجفی افزود: امیدوارم فرهنگ عاشورایی به عنوان چراغ راه در تمام فعالیت های ما نور افشانی کند.

او گفت: دانش آموزان عشایر بدون ریا و با استفاده از این فرصت، اشعار عاشورایی خود را ارائه دادند.

وی از تاثیر مثبت برپایی این سه دوره عصر شعر عاشورا بر دانش آموزان خبر داد و افزود: فرصت ها را غنیمت دانسته و به بهترین وجه از آن استفاده کنید و توجه داشته باشید که هر کس با قلم و قدم خود می بایست در راه احیای واقعه عاشورا بکوشد و بدانید که حتما نتایج مثبت آن را در زندگی مشاهده میکنید .
اکرمی معاون پرورشی این مدیریت نیز در ادامه گفت : دشمن در بحث تهاجم فرهنگی می کوشد که شبهاتی در مورد کربلا و قیام امام حسین(ع) ایجاد کند و وظیفه دانش آموزان این است که در مورد قیام عاشورا به تحقیق و مطالعه بپردازند و قطعا برگزاری چنین مراسمی میتواند مفید فایده باشد .
در این مراسم معنوی که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش عشایر فارس در دو گروه خواهران و برادران برگزار شدتعداد 24 اثر از آثاری که توسط دبیرخانه عصر شعر عاشورا مدیریت آموزش و پرورش عشایر فارس، مورد بررسی قرار گرفته بود توسط شاعران برگزیده قرائت شد و به آثار برتر جوایزی تعلق گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار