هنر بهترین ابزار ترویج فرهنگ عاشورا است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین اختتامیه ی سوگواره ی استانی عکس عاشورایی ، هنر را بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ عاشورا دانست .

کد مطلب: ۶۸۲۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ، حمید رضا حنان در این مراسم ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی ، گفت : عکس پردازشی هنری از یک واقعیت است و از همین روی است که باید عکاسی را در زمره ی هنر قرار داد .

وی افزود : هنر عکاسی ابتدا باعث تغییر در حوزه ی شناخت شده و در گام بعد به تغییر در حوزه ی نگرش و باور می انجامد زیرا ، مخاطب را وامی دارد تا در خصوص عکسی که پیش روی دارد به تفکر و تعقل بپردازد که این همان تغییر در شناخت است و سپس نسبت به خالق موضوع عکس و خالق عکس تفکر کند که این موجب تغییر در نگرش و باور می شود و در این صورت باید گفت که یک عکس می تواند ابزاری برای شناخت خداوند متعال باشد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه علم به دو حوزه ی حضوری و حصولی تقسیم می شود ، تصریح کرد : رابطه ی بین عکس و واقعیت درست عین رابطه ی علم حصولی و شناخت است ، برای درک درست این موضوع لازم است به تعریف علم حصولی بپردازیم که می گوید شناخت ما از طبیعت برخواسته از تصاویری است که به واسطه ی دیدن و نگاه کردن در ذهن ما نقش بسته و موجب علم ما نسبت به موضوعات می شود . پس این نگاه که عکس را بیگانه از واقعیت بدانیم نادرست و رد شده است .

حنان در پایان ، ضمن تقدیر از انجمن سینمای جوان خرم آباد که مجری برگزاری این سوگواره بود ، گفت : همانگونه که حضرت زینب (ع) می فرماید که ما در کربلا بجز زیبایی چیزی ندیدیم ، باید گفت که عاشورا زیباترین منظره ی تاریخ است و ثبت لحظات ماندگار عزاداری مردم در سوگ شهدای واقعه ی عاشورا ، گامی موثر و ماندگار در ترویج فرهنگ آن است که می تواند در سطح جامعه تاثیرات شگرفی ایجاد کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار