در جلسه مشترک کارشناسان پایگاههای تغذیه سالم تبریز؛

تغییر سبک زندگی/بوفه های مدارس جایگاهی برای فرهنگ سازی تغذیه

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت :تغییر سبک زندگی امروزی از سنتی و ساده به مدرنیته و استفاده از فست فود ها و غذاهای نا سالم هم ما و هم آینده کودکان ما را دچار مشکل می کنند.

کد مطلب: ۶۸۲۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، ناصر کفشخواه مقدم گفت: آموزش مهارتهای اجتماعی برای دانش آموزی در مدارس صرفا برای فرهنگ سازی است.در این راستا بوفه های مدارس هم جزو این فرهنگ سازی هستند.

وی با اشاره به مشکل بزرگسالان امروزی نسبت به مهارت خرید سالم گفت: بزرگسالان که کودکان دیروز بودند نمیتوانند جنس خوب انتخاب کنند زیراکه در مدارس یاد نگرفته اند که برای سالم زیستن باید سالم و با کیفیت خرید کنند نه خریدی با جنس ارزان و کم کیفیت.

رئیس سازمان دانش آموزی استان اذعان داشت: سازمان دانش آموزی با نظارت بر پایگاههای تغذیه سالم، مهمترین رسالت خود که همانا فرهنگ سازی وآموزش مهارت های مختلف زندگی است، نیز اعمال می کند.

وی گفت: امیدوارم کارشناسان محترم به بحث نظارت بوفه های مدارس بسیار اهمیت دهند تا شاهد فرزندان سالم با تغذیه سالم باشیم.

در این جلسه رئیس اداره سلامت و تندر ستی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز با اشاره به تغییر سبک زندگی امروزی از سنتی و ساده به مدرنیته گفت: فست فود ها و غذاهای نا سالم هم ما و هم آینده کودکان ما را دچار مشکل می کنند.

وی گفت: اضافه وزن در مقطع ابتدایی بسیار شایع شده است و اولیا و مخصوصا اولیای شاغل، بزرگترین عامل این موضوع هستند .در این راستا با همکاری سازمان دانش آموزی تلاش می کنیم تا در موضوع بوفه های مدارس مطمئن تر ،بهداشتی تر و قویتر عمل کنیم.

داریوش حکیمی اذعان داشت: این اولین سالی است که متحد و منسجم عمل میکنیم و مهمترین مواردی که در نظارت بوفه های مدارس مد نظر خواهیم داشت، کیفیت مواد غذایی، بهداشتی بودن بوفه و نیز رعایت موارد بهداشتی توسط متصدیان پایگاههای تغذیه سالم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار