دعوت صندوق شکوفایی و نوآوری از وزارتخانه‌ها برای ایجاد صندوق خطرپذیر

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از همه وزارتخانه‌ها دعوت کرد تا نسبت به ایجاد صندوق‌های خطرپذیر با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام کنند.

کد مطلب: ۶۸۱۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، بهزاد سلطانی در مراسم تبادل تفاهم‌نامه همکاری با بانک صادرات افزود: سهم هر وزارتخانه در صندوق خطرپذیر می‌تواند بیشتر از مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی باشد و صندوق آمادگی دارد حتی به صورت مساوی نیز به هر میزان که وزارتخانه‌ها سرمایه‌گذاری خطرپذیر داشته باشند با آنها مشارکت کند.

وی با تاکید بر اینکه کشور راهی به جز حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان ندارد، خاطر نشان کرد: برای تحقق اقتصاد دانش بنیان سرمایه علمی کافی که همان دانش آموختگان دانشگاه‌ها هستند وجود دارد ولی متاسفانه سرمایه کافی در بخش خصوصی برای رشد اقتصاد دانش بنیان وجود ندارد.

سلطانی با اشاره به اثرات اقدامات حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان، یادآور شد: در حال حاضر 2286 طرح در صندوق نوآوری و شکوفایی به تصویب رسیده که بخش اعظمی از پرداخت‌های آنها انجام گرفته است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه کرد: در حال حاضر 776 طرح نیز در حال بررسی در این صندوق وجود دارد و بیش از یک هزار و 750 میلیارد تومان به طرح‌های مصوب پول تخصیص داده شده است.

وی با دعوت از همه دستگاه‌ها برای راه‌اندازی صندوق‌های خطرپذیر با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: صندوق‌های خطرپذیر صندوق‌هایی هستند که بر روی پروژه‌های مختلف فناورانه سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ چراکه ارزش افزوده این نوع پروژه‌ها در صورت موفقیت بسیار زیاد است.

به گفته وی در حال حاضر وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان مدیریت فرهنگی و امور مناطق آزاد در حال راه‌اندازی صندوق‌های خطرپذیر با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار