معاون بنیاد مسکن:

42 درصد طرح های هادی روستایی کشور اجرا شده است

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 42 درصد از طرح های هادی روستایی در کشور اجرا شده است که با گرفتن منابع جدید و تخصیص اعتبار بیشتر این طرح ها با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

کد مطلب: ۶۸۱۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا هادی درفشی در حاشیه بازدید و افتتاح طرح های بنیاد مسکن شهرستان ابهر در جمع خبرنگاران افزود: بنیاد مسکن برای تهیه طرح هادی 38 هزار روستای بالای 20 خانوار اقدام کرده که حدود 98 درصد آنها آماده شده است.
وی یادآور شد: با وجود آماده بودن طرح برای روستاها، در مرحله اجرا به دلیل نیاز به منابع مالی بیشتر 42 درصد این طرح ها در کشور پیشرفت داشته است.
معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استانهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از سال 84 با وسعت بیشتری آغاز شده است و در دولت جدید نیز این کار ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: سالانه 200 هزار واحد روستایی در کشور مقاوم سازی ونوسازی می شود و تا امروز اقدامات لازم برای مقاوم سازی یک میلیون و 800 هزار واحد خانه روستایی انجام شده و این اقدامات در یک میلیون و 600 واحد روستایی به اتمام رسیده است.
درفشی خاطرنشان کرد: امسال مجوز 200 هزار واحد روستایی توسط دولت و مجلس به بنیاد مسکن ارائه شده و از نظام بانکی انتظار داریم اعتبارات بیشتری براساس برنامه های پیش بینی شده به منظور نوسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی در نظر بگیرد.
وی بیان کرد: براساس مصوبه مجلس و برنامه ریزی دولت برای هرواحد روستایی 20 میلیون تومان از اعتبارات بانکی تخصیص می یابد و برای خانواده های نیازمند هم از حساب 100 امام (ره) کمک خواهد شد.
معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استانهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه دولت پرداخت اصل و سود وام را پیش بینی کرده است و بانک ها مکلف به پرداخت این تسهیلات هستند، تصریح کرد: روستائیان با پرداخت به موقع اقساط وام موجب سلب این امکان از سایرین نشوند.
بهره برداری از طرح 64 واحدی مسکن مهر طلاب هیدج ابهر و عملیات اجرایی 164 واحد مسکونی شهری در استان زنجان با حضور معاون پشتیبانی و هماهنگی استان‎های بنیاد مسکن و مسئولان استانی آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار