کسب 170 رتبه برتر کشوری دانش آموزان مازندرانی در بخش فرهنگی و پرورشی

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مشارکت فعال بیش از 50 درصدی آموزش و پرورش مازندران در 4 سال دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: امسال ۲۷۰ هزار نفر از دانش‌آموزان مازندران در برنامه ‌های مختلف فرهنگی و پرورشی شرکت کردند که 2 هزار و ۴۰۰ نفر رتبه اول تا سوم استانی و ۱۷۰ نفر رتبه اول تا سوم کشوری را به دست آوردند.

کد مطلب: ۶۸۰۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، سیدعلی قاسمی در چهارمین همایش تجلیل از نخبگان پرورشی و فرهنگی قطب 3 مازندران (شرق و مرکز استان)، با اشاره به در پیش بودن روز ملی ۱۳ آبان گفت: روز ۱۳ آبان به دانش‌آموزان تعلق دارد و یادآور مقاومت ومجاهدت دانش‌آموزان نسبت به جنایت‌های رژیم پهلوی است.
وی ۱۳ آبان را روز بزرگ و نقطه‌ی عطفی در تاریخ کشور برشمرد و تصریح کرد: نقش آموزش و پرورش محصور به مدرسه و نظام آموزشی نیست بلکه حصارها را می‌شکند و تاریخ را تغییر می‌دهد.
قاسمی کلاس درس را منشأ رشد آینده‌ی کشور عنوان کرد و ‌گفت: اصلی‌ترین وظیفه نظام آموزش و پرورش تربیت انسان‌های فرهیخته است و در این مسیر دانش‌آموزان محصور به مکان نیستند بلکه افق شخصیتی و تلاش آنان آینده جامعه و حتی کل دنیا را تغییر می‌دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه حرکت امروز افراد می‌تواند ده‌ها نسل را با خود همراه کند، گفت: نظام آموزش و پرورش در واقع نظام تولید فرهنگ است و در بستر آن، فرهنگ روابط دانش‌آموزان با یکدیگر و با دیگران و حضور در جامعه شکل می‌گیرد.
قاسمی «متن‌محوری» را یکی از ضعف‌های جدی آموزش و‌ پرورش برشمرد و گفت: متن لازم است اما کافی نیست و لازم است تا نظام آموزش و پرورش پویا تمام توان خود را در برنامه‌های مختلف به تربیت دانش‌آموزان دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران برنامه‌های خارج از کلاس درس را دارای نقشی اساسی در تربیت شهروند سالم دانست و گفت: به همین دلیل آموزش و‌پرورش تمرکز جدی بر انتخابات شوراهای دانش‌آموزی و سایر برنامه‌های فرهنگی و پرورشی دارد.
وی به مشارکت فعال بیش از 50 درصدی آموزش و پرورش مازندران در چهارسال دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: امسال ۲۷۰ هزار نفر از دانش‌آموزان مازندران در برنامه ‌های مختلف فرهنگی و پرورشی شرکت کردند و 2 هزار و ۴۰۰ نفر رتبه اول تا سوم استانی و ۱۷۰ نفر رتبه اول تا سوم کشوری را به دست آوردند.
قاسمی با بیان اینکه در زمینه مشارکت در المپیاد علی‌رغم اینکه به لحاظ ترکیب دانش‌آموزی دهمین استان کشور هستیم، رتبه دوم را در کشور به دست آوردیم، گفت: این حجم مشارکت در برنامه‌های خارج از کلاس، نشاط آموزشی را افزایش می‌دهد و در واقع یکی از ساحت‌های تربیتی را در سطح مدارس به منصه ظهور می‌رساند.
وی با یادآوری اینکه بر اساس برآوردهای یک‌موسسه غیردولتی آموزش و پرورش مازندران جزء پنج استان برتر کشور است، گفت: در روزگار سخت با همدلی درون‌سازمانی و برون‌سازمانی نه تنها آموزش و پرورش مازندران نسبت به گذشته عقب‌نشینی نکرده است بلکه در تمامی حوزه‌های آموزشی، پرورشی ومالی رو به جلو حرکت می‌کند.
قاسمی آیین تجلیل از نخبگان پرورشی و فرهنگی را ابراز دوستی دستگاه آموزش و پرورش نسبت به این دانش‌آموزان دانست و گفت: موفقیت دانش‌آموزان نخبه فرهنگی و هنری برای آموزش و پرورش شادی‌بخش و انگیزه‌آفرین است.
در این آیین از نخبگان فرهنگی و پرورشی گلوگاه، بهشهر، نکا، ناحیه یک و دو ساری، دو دانگه، چهاردانگه، جویبار، سیمرغ، قائم‌شهر، بابلسر، سوادکوه شمالی و سوادکوه تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار