با حضور امام جمعه زنجان در حسینیه عاشقان ثارالله:

سومین برنامه ی طرح مهد، در راستای پیوند مدرسه و مسجد برگزار شد

سومین برنامه "مهد"حضور مسئولین در نماز جماعت دانش آموزان با رویکرد پیوند:مسجد،مدرسه و منزل در سال تحصیلی 97-96 با حضور نماینده ولی فقیه وامام جمعه زنجان و دانش آموزان مدارس علامه طباطبایی و دانشور به صورت متمرکز در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد.

کد مطلب: ۶۷۹۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، سومین برنامه طرح مهد در راستای پیوند مسجد و مدرسه، با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان و دانش آموزان مدارس علامه طباطبایی و دانشور به صورت متمرکز در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار گردید.
دراین برنامه ، آیت الله خاتمی در سخنرانی بین الصلاتین گفت: یدالله مع الجماعه (دست خدا با جماعت است) اگر همه با هم باشیم کارهای بزرگی را می توانیم انجام دهیم.
وی ضمن گرامیداشت روز دانش آموز ، افزود: مادر آستانه روز دانش آموز هستیم، البته همه روزهای زندگی ، روز دانش آموز است. اقتضای زندگی این است که هر روز مطلبی یاد بگیریم: علمی،اخلاقی،رفتاری،فنی،حرفه ای و...
آیت اله خاتمی ضمن بیان این روایت ؛ کسی که دو روزش با هم مساوی باشد، این فرد مغبون و زیان دیده است گفت : بزرگترین سرمایه یک کشور و بشریت،مردمان آن کشور هستند. اقتصاد را مردم رونق می دهند، قدرت نظامی، سیاسی یک کشور، توسط مردم شکل می گیرد. بالاترین سرمایه یک کشور ذخیره ارزی نیست بلکه انسان ها و نیروی انسانی آن جامعه است.
نماینده ولی فقیه در استان در توصیه ای به دانش آموزان فرمود بهترین مرحله از سنین انسان ها همان دوران نوجوانی و جوانی است و این دوران زندگی بهترین دوران یادگیری و آینده سازی انسان ها و به دنبال آن، پایه ریزی جامعه ای پویا است.
امام جمعه زنجان تاکیدکرد: آینده مال شماست، اگر جامعه ای زیبا می خواهید از حالا پی ریزی کنید. زشت و زیبای آینده جامعه به دست شماست. از امروز در عمل تصمیم بگیرید. برای ساختن آینده خودتان باید تصمیمم بگیرید.
وی افزود: اگر زندگی و آینده بهتر را می خواهید و حتما باید اینطور باشد خودتان به فکر باشید چرا که مدیران و گردانندگان چرخ های سیاست و اقتصاد و شکوفا کنندگان جامعه و عامل رشد و ترقی و تعالی جامعه شما هستید .
آیت اله خاتمی اضافه کرد: ما یک روز در تقویم بعنوان بسیج دانش آموزی و سالروز شهادت یک نوجوان 13 ساله به نام حسین فهمیده داریم و 36 هزار دانش آموز نام خود را به عنوان قهرمان در دوران دفاع مقدس ثبت کردند یکی از آنها حسن فهیده بود همچنین 418 نفر دانش آموز شهید در استان زنجان داریم .
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس گفت : امام بزرگترین حرکت را ایجاد کرد و وقتی خبر شهادت شهید حسین فهمیده را شنید فرمود : رهبر ما آن طفل 13 ساله است که با بستن نارنجک بر کمر خود تانک دشمن را متوقف کرد. پس شما دانش آموزان عزیز بدانید رهبر کسی است که راه را باز می کند و راه را نشان می دهد قطعا شما هم رهبران آینده جامعه هستید .
وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری از شما دانش آموزان انتظار دارند من نیز شما را به تلاش در راستای تحصیل ، تهذیب و ورزش سفارش می کنم و از شما می خواهم مسائل اخلاقی و تربیتی را جدی گرفته و همچنین شکر گذار خداوند متعال، پدر، مادر و معلمان و مربیان خود باشید که برای رشد و بالندگی شما تلاش می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار