معاونت فرهنگی دادگستری قم:

پدافند، مقابله با جنگ است

معاونت فرهنگی دادگستری قم در جمع دانش آموزان کهک گفت: پدافند به معنی مقابله با جنگ است و پدافند به دو صورت عامل و غیر عامل صورت می گیرد.

کد مطلب: ۶۷۸۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قم، صبح امروز نشست دانش آموزی با موضوع آسیب های دانش آموزی و جنگ نرم به مناسبت هفته پدافند غیر عامل با سخنرانی معاونت فرهنگی دادگستری قم حجت الاسلام یزدی و با حضور دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه اول و دوم بخش کهک در تالار امام علی (ع) برگزار شد.

نشست دانش آموزی با موضوع آسیب های دانش آموزی و جنگ نرم به مناسبت هفته پدافند غیر عامل با سخنرانی معاونت فرهنگی دادگستری استان قم، حجت الاسلام یزدی، با حضور دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه اول و دوم شهر کهک برگزار شد.
این نشست دانش آموزی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و رییس آموزش و پرورش کهک علی مهجوری ضمن خیر مقدم به مدعوین و مهمانان با مقدمه ای که پیرامون مفهوم پدافتد غیر عامل و نقش دانش دانش آموزان در این خصوص، بیان کرد که :به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی و کاهش اسیب پذیری می‌شود پدافند غیر عامل گفته که مهم ترین هدف آن کاهش اسیب پذیری است.
و در ادامه این مراسم معاونت فرهنگی دادگستری استان نیز افزود: افند به معنای جنگ و حمله است و پدافند به معنی مقابله با جنگ است و پدافند به دو صورت عامل و غیر عامل صورت میگیرد، که عامل به وسیله ابزاری مانند توپ و تانک است ولی غیر عامل، مقابله ای غیر نظامی است.
حجت الاسلام یزدی برخی از آثار مخرب جنگ نرم را بازگو کرد و با مشارکت فعال دانش آموزان به مصادیقی از جنگ نرم پرداخته و ضمن آگاهی بخشی، توصیه های ضروری و ارزشمندی را برای دانش آموزان عنوان کرد.

/ فاطمه معصومه رشیدی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار