رئیس کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی تهران درگفت وگو با پانا:

فضای فعالیت های دانش بنیان و نوین رقابتی و غیرانحصاری است

رئیس کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت : درحال حاضر تمامی استارت آپ ها و فعالیت های نوین در یک فضای رقابتی و غیر انحصاری در حال فعالیت هستند واین عرصه به اندازه کافی باز هست تا صاحبان ایده و خلاقیت بتوانند در آن فعالیت کنند.

کد مطلب: ۶۷۶۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا نجفی منش در گفت وگو با خبرنگار پانا با بیان اینکه در اظهارنظرهای مسئولان حمایت از استارت آپ ها و کسب و کارهای نوین دیده می شود اما این حمایت ها باید جنبه عملیاتی و اجرایی به خود گیرد ،گفت : بسیاری از استارت آپ ها توانسته اند جایگاه مناسبی را در اقتصاد به دست آوردند اما از سوی دیگر مخالفت هایی نیز با آنها دیده می شود .

وی اضافه کرد: به طور طبیعی کسب و کارهای سنتی با تغییرات جدید سازگاری چندانی نشان نمی دهند و این مقاومت ها کار و فعالیت استارت آپ ها را با دشواری بیشتری مواجه میکند اما باید گفت باید ایده ها و فکرهای جدید شرایط کسب و کارها را تسهیل می کنند و کیفیت ارایه خدمات را افزایش می دهند.

نجفی منش با بیان اینکه دفتر معاونت فناوری ریاست جمهوری کمک به فعالیت های دانش بنیان و استارت آپی را در دستور کار قرارداده اند ،گفت :اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن نیز آمادگی دارند تا از فکر و توان خود برای کمک به فعالیت های استارت آپی بهره گیرند .

وی در پاسخ به این پرسش که در کسب و کارهای مبتنی بر فناوری نوین فضای رقابتی وجود دارد ، اظهار کرد: درحال حاضر تمامی استارت آپ ها و فعالیت های نوین در یک فضای رقابتی و غیر انحصاری در حال فعالیت هستند واین عرصه به اندازه کافی باز هست تا صاحبان ایده و خلاقیت بتوانند در آن فعالیت کنند.

رئیس کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران عنوان کرد: در کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی مباحث مربوط به رفع موانع کسب وکار ،حل مشکلات مالیاتی و ارزش افزوده فعالان و مشکلات تامین اجتماعی در دستورکار قرار گرفته است .

نجفی منش تصریح کرد: اصلاحات قانون مالیات برارزش افزوده کار فعالان اقتصادی سخت تر می شود و نه سهل تر به همین دلیل نمرات منفی کسب و کار با بررسی عوامل موثر بر تولید واصلاح آنها بهبود خواهد یافت .

وی تاکید کرد : اگر چه حل این معضلات کار ساده ای نیست اما ما در تلاش هستیم تا موانع کسب و کار برطرف و فضای تسهیل شده تری پیش روی فعالان کسب و کار و استارت آپ ها قرار گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار