نشست ماهیانه مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان البرز با حوزه مدیریت

نشست ماهیانه مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز با کارشناسان روابط کار ستادی وتابعه و مدیر و رئیس روابط کار وروسای ادارات تابعه شهرستانی اداره کل در خصوص بررسی مسائل حوزه روابط کار در سالن کنفرانس اداره کل برگزار گردید.

کد مطلب: ۶۷۵۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا البرز در کرج، خلیلی در این جلسه با اشاره به این مطلب که موضوع روابط کار از مهمترین ماموریتهای کاری این اداره کل است اظهار داشت : روابط کار به جهت حساسیت در احقاق حقوق کارگران وکارفرمایان وتثبیت اشتغال پیشانی اداره کل است.

وی بااشاره به این مطلب که در موضوع اشتغال تحرکات خوبی در استان البرز رخ داده است گفت : درحال حاضر طرح کارورزی در استان در حال اجرا می باشد وفرمانداران نیز بعنوان مسئول اشتغال شهرستانها در حال پیگیری سهم اشتغال تعیین شده دستگاههای اجرای شهرستان ودرج اشتغال ایجاد شده درسامانه رصد می باشند.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که کارشناسان روابط کار می بایست با مطالعه وبروز کردن دانش در خصوص قوانین ومقررات وآئین نامه های جدید وزارت متبوع نسبت به ارتقای سطح آگاهی های خود در حوزه روابط کارکوشا باشند افزود : کارشناسان روابط کار باید در صدور آرا علاوه بر رعایت ماهیت شکلی آرا نسبت به محتوای مستدل وقوی آرا نیز توجه داشته باشند.

خلیلی در این نشست تاکید نمودند : ارتقا سطح کیفی آرای صادره در هیئت های تشخیص و حل اختلاف و بررسی دادنامه ها با استدلال و استنادات قانونی و توجه ویژه به بحث آموزش و بروز کردن دانش کارشناسان روابط کار موجب وحدت رویه در رسیدگی ها و نیز ارتقاء عملکرد کارشناسان و رضایتمندی مراجعان می گردد.

وی همچنین هدف از نشستهای هماهنگی با کارشناسان دراداره کل را رفع تعارضات واشکالات در اجرای قوانین روابط کاردانسته و تصریح کرد : دراین جلسات باید برای ایجاد وحدت رویه در بررسی پرونده های حل اختلاف وصدور ارا کارشناسان مواردی که برایشان ابهام وجود دارد دراین نشستهای تخصصی با ارائه نمونه پرونده بیان نموده و ابهامات رفع گردد.

مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی همچنین در این جلسه مواردی در خصوص شرایط صدور قرار اناطه ، ابلاغهای روابط کار ،دستورالعمل حمایت از خانواده وبازگشت به کار مادران شیرده، بیمه بیکاری و تکریم ارباب رجوع مطالبی را بیان نموده ومواردی را برای کارشناسان روابط کار تشریح وارائه نظر نمودند.

همچنین دراین جلسه مهندس میرباذل مدیر روابط کار ونیز محسن یاوری رئیس روابط کار درخصوص نحوه ارزیابی عملکرد وآرا کارشناسان روابط کار جهت انتخاب آرا برتر در سال جدید و نیز اهمیت تحقیق در رسیدگی به پرونده های روابط کار در مراجع حل اختلاف مواردی را بیان نمود.

در پایان مراسم نیز از آقای نادر رستگار، خانم زهره رزمی وخانم کبری هرانده که به ترتیب موفق به کسب رتبه اول تا سوم آرای برتر روابط کار در اداره کل در شش ماهه اول سالجاری گردیدند با اهدای لوح تقدیر وهدیه از سوی مدیرکل تعاون ،کارورفاه اجتماعی تجلیل بعمل آمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار