وزیر صنعت، معدن و تجارت:

افزایش10درصدی تولید فولاد در کشور/افزایش مصرف سرانه فولاد به500کیلوگرم

وزیر صنعت، معدن و تجارت تولید فولاد کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته را 10 درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر میزان مصرف سرانه فولاد در کشور را 200 کیلوگرم است که به دنبال افزایش سرانه مصرف فولاد به حدود 500 کیلوگرم هستیم.

کد مطلب: ۶۷۳۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح واحد تولید آهن اسفنجی فولاد میانه رشد تولید فولاد کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته را 10 درصد اعلام کرد و افزود: این میزان رشد با وجود محدودیت ها، تحریم ها و فشارهای دشمنان روی داده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: این در حالی است که در سایر کشورهای جهان رشد فولاد یک درصد نیز نبوده است.

وی، توازن سازی در عرصه فولاد کشور را از اهداف برنامه های دولت اعلام کرد و گفت: در تولید بخش های مختلف فولاد از جمله سنگ معدن، کنستانتره،گندله سازی، نورد ذوب باید توازن سازی صورت گیرد که از سال 1392 تا سال 1396 تلاش شده این توازن برقرار شود به طوری که در بخش گندله سازی تا 90 درصد افزایش سطح فعالیت روی داده است.

شریعتمداری با بیان اینکه تلاش می کنیم مصرف سرانه فولاد در کشور ارتقا یابد، افزود: این میزان مصرف هم اکنون 200 کیلوگرم است که تلاش می شود به حدود 500 کیلوگرم برسد و در این زمینه در گام اول بدنبال افزایش 120 کیلوگرمی هستیم.

وزیر صنعت،معدن و تجارت خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم وضعیت تولید فولاد از 23 میلیون تن در سال 1392 به 31 میلیون تن در سال 1395 رسید که تلاش می شود بر اساس چشم انداز 20 ساله این میزان به 55 میلیون تن برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار