باید اولویت های مدرسه به سمت ارتقای سلامت روان دانش آموزان پیش رود

رئيس اداره مشاوره اداره كل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: تاکید بیش از اندازه اولیاء برنتایج آموزشی، سلامت روان دانش آموزان را در معرض تهدید قرار می دهد

کد مطلب: ۶۷۲۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد



مهدی درخشانی،رئيس اداره مشاوره اداره كل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در گفت و گو با پانا شهرستانهای تهران گفت: تحقيقات و بررسي هاي متعدد نشان مي دهد دانش آموزاني كه از بهداشت روان مناسب تري برخوردارند و به تعبير ساده ،حالشان بهتر است عملكرد تحصيلي بهتري دارند.

وی گفت:به نظر مي رسد بهتر است اولويت ها و جهت گيري هاي يك مدرسه روي ارتقاء سطح سلامت روان كاركنان و دانش آموزان متمركز باشد و اين ميسر نمي شود مگر با احساس نياز به يادگيري و آموزش مستمر در اين زمينه.

رئيس اداره مشاوره اداره كل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران اظهار داشت: يكي از شاخص هاي اصلي مدرسه كارآمد، توجه بيشتر به فعاليت ها است و اين كه اولياء مدرسه روي نتايج آموزشي تأكيد بيشتري دارند، سلامت روان دانش آموزان را در معرض تهديد قرار مي دهد و مدرسه، كارآمدي خود را از دست مي دهد.

درخشانی با اشاره به تدوين و اجراي برنامه هاي تربيتي و سلامت محور در مدرسه و جهت دهي اولويت ها از نتیجه محور به فعاليت محور که موجب افزايش سطح بهداشت روان و كارآمد شدن مدرسه مي شود، افزود: مهم تر اين كه نيل به سلامت روان استاندارد دانش آموزان با برنامه ريزي هاي علمي و عمل در آن راستا ممكن مي شود و پيش شرط هايي دارد كه افزايش چمشگير اعتبارات و اختصاص نيروي انساني واجد شرايط و كافي از جمله ي اين شرايط می باشند.

شایان ذکر است، از هجدهم الی بیست و چهارم مهر ماه به عنوان هفته گرامیداشت بهداشت روان با شعار بهداشت روان و مدرسه كارآمد، نام گذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار