افتتاحیه طرح ملی شهاب در منطقه موسیان

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان ایلام گفت:استعدادهای برتر، نخبگان یک جامعه هستند که بایستی در قالب این برنامه شناسایی و هدایت گردند.

کد مطلب: ۶۷۰۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام ، افتتاحیه برنامه ملی شهاب با حضور مسئولین استانی، مدیران، معاونین، مشاورین و آموزگاران پایه چهارم در محل هنرستان پروین اعتصامی شهر موسیان برگزار گردید.

در این مراسم بساطی رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان ایلام ضمن قدردانی از حضور همکاران گفت: برنامه ملی شهاب به شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان می پردازد.

بساطی با اشاره به وجود تفاوت های فردی دربین دانش آموزان گفت: استعدادهای برتر، نخبگان یک جامعه هستند که بایستی در قالب این برنامه شناسایی و هدایت گردند.

وی افزود : در برنامه شهاب دنبال این هستیم که افراد نخبه شناسایی و زمینه های رشد همه جانبه ی آنان فراهم گردد ضمن اینکه بایستی به خوبی قدر آن ها را بدانیم.

رئیس اداره ی استعدادهای درخشان اداره کل ادامه داد: از امسال همه مدارس استان تحت پوشش برنامه ملی شهاب قرار می گیرند و قرار نیست که برنامه ملی شهاب موجب جداسازی دانش آموزان شود بلکه در قالب برنامه تلفیقی کار شناسایی استعدادها صورت می گیرد.

بساطی افزود: در قالب این برنامه در 8 حوزه استعدادی، استعدادهای دانش آموزان شناسایی می شوند تا در قالب برنامه های تکمیلی این استعدادها شکوفا شوند.

وی با بیان این مطلب که یک نخبه ممکن است یک تحول بزرگ در کشور و جامعه ایجاد کند تصریح کرد: یکی از محاسن برنامه ملی شهاب عدالت محوری می باشد تا همه دانش آموزان مستعد و توانمند بتوانند از این فرصت استفاده نمایند.

پیش از سخنان رئیس اداره استعدادهای درخشان استان، عباس خلیل زاده رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه حق از کربلای 61 هجری تا هفته دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، با آرزوی قبولی عزاداری های همکاران در این ماه گفت: حضور شما در این جلسه مسئولیتی خطیر بر مسئولیت های آموزشی و تربیتی شما اضافه می شود چرا که قرار است استعدادهایی را که در لابلای مشکلات آموزشی و پرورشی ممکن است دیده نشود، شناسایی و معرفی نمائید.

وی افزود: بدیهی است که اگر در این مسیر منشاء اثرات مثبت شدیم قطعاً از خیرات مترتب بر این شناسایی هم خودمان و هم جامعه بهره مند می شوند و اگر غفلت کردیم و استعدادی هدر رفت و یا حقی از دانش آموزی تضییع شد در تمام خسارات مترتب بر این این غفلت شریک هستیم و البته که این حق، حق الناس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار